دكتر بروكلي دكتر بروكلي .

دكتر بروكلي

پيكر تراشي چه عوارضي دارد؟ روش هاي كاهش عوارض پيكرتراشي

پيكرتراشي يك روش جراحي است كه به منظور از بين بردن چربي اضافي و تغيير شكل و ظاهر بدن انجام مي ‌شود. در ادامه برخي از عوارض متداول پيكرتراشي را بررسي مي ‌كنيم.

عوارض پيكر تراشي كدام اند؟
مهم ترين عوارض پيكر تراشي شامل موارد زير مي شود:

سردرد و درد
يكي از عوارض پيكر تراشي ايجاد درد مي باشد. بعد از عمل لاغري، ممكن است سردرد و درد در مناطقي كه پيكرتراشي انجام شده است، رخ دهد. اين درد معمولاً ملايم تا متوسط ​​است و با تجويز درمان، درد مديريت مي‌ شود.

ضايعات پوستي
ممكن است پس از پيكرتراشي، ضايعات پوستي مانند شكستگي كوچك، خراش و نيز آسيب به بافت هاي نرم رخ دهد. اين عوارض معمولاً به طور طبيعي در طي زمان بهبود مي ‌يابند و با مراقبت و مديريت مناسب پوستي، قابل كنترل هستند.

ندوه‌ ها و علائم جانبي
در برخي از موارد، پس از پيكرتراشي ممكن است ندوه‌ ها (توده‌ هاي بافتي غيرطبيعي) و علائم جانبي مانند تغيير رنگ پوست، احساس خارش يا سوزش، تغيير حساسيت پوست وجود داشته باشد. مهم است با جراح پلاستيك خود مشورت كنيد تا در مورد عوارض محتمل و نحوه مديريت آن‌ ها در مورد شرايط خاص شما صحبت كنيد.

بيشتر بخوانيد: عوارض جراحي لاغري كدام اند؟

چگونه مي توان عوارض پيكر تراشي را كاهش داد؟
براي كاهش عوارض پيكرتراشي، ممكن است اقدامات زير مفيد باشند:

رعايت دستورالعمل‌ هاي پس از عمل
پرهيز از فعاليت‌ هاي سنگين، استفاده از پانسمان‌ ها و محافظت از ضايعات پوستي، مصرف داروها و ضدعفوني‌كننده‌ ها به طور صحيح و به موقع و رعايت دقيق دستورالعمل‌ هاي پس از عمل از جمله راهكارهاي مهم است.

استفاده از پانسمان
استفاده از پانسمان‌ ها بر روي مناطق مورد پيكرتراشي مي ‌تواند به كاهش ورم، احتقان و بهبود زودتر ضايعات پوستي كمك كند. پيروي از راهنمايي ‌هاي جراح در مورد تعويض پانسمان و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب مهم است.

تمرينات فيزيكي مناسب
پس از موافقت جراح پوستي، شروع به تمرينات فيزيكي مناسب كنيد. تمرينات ملايم و تدريجي كه توسط جراح پوستي راهنمايي شده‌ اند، به بهبود جراحي و بازگشت به فعاليت‌ هاي روزمره كمك مي‌ كنند.

مراجعه به جراح پوستي
در صورت بروز هرگونه عوارض جدي، ناراحتي مداوم يا تغييرات ناشايسته در علائم، بهتر است به جراح پوستي مراجعه كنيد. او مي‌ تواند شما را راهنمايي كند و تشخيص ومديريت مناسب را براي كاهش عوارض پيكرتراشي ارائه دهد.

تجويز داروها
ممكن است جراح پوستي داروهاي ضد التهاب، ضد درد يا ضدعفوني‌ كننده تجويز كند. مهم است داروها را به طور دقيق و به موقع مصرف كنيد و در صورت بروز هرگونه علائم ناشايسته يا عوارض جانبي به جراح خود اطلاع دهيد.

منبع: weightlossurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۶:۰۳ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

رژيم جراحي لاغري مناسب چگونه است؟

قبل از اين كه به سراغ رژيم جراحي لاغري برويم، بهتر است ابتدا درباره كليت عمل هاي لاغري بيشتر بدانيم. جراحي لاغري مجموعه اي از روش هاست كه با دستكاري در حجم معده و سيستم گوارشي بدن موجب كاهش اشتهاي فرد و كم شدن كالري دريافتي بدن مي شود كه اين موارد هم كاهش وزن را در پي دارند. اكثر جراحي هاي لاغري به روش لاپاراسكوپي و تحت بيهوشي عمومي انجام مي شوند.

بيشتر بخوانيد: بهترين روش لاغري كدام است؟

مراحل رژيم مناسب بعد از جراحي لاغري
مرحله اول
 در روزهاي اول پس از جراحي شما بايد به استراحت كامل بپردازيد و از انجام فعاليت هاي بدني پرهيز كند. در اين مرحله از رژيم جراحي لاغري، توجه به نكات زير ضروري مي باشد:

·         براي هيدراته نگه داشتن بدن روزانه 8 ليوان مايعات شفاف ميل كنيد.

·         مواد غذايي مناسب در اين دوره شامل آب ميوه هاي بدون قند، آب گوشت، آب، قهوه و چاي بدون كافئين و نوشيدني هاي ميوه اي شفاف مي باشد.

·         براي جلوگيري از افزايش كالري و بروز عوارض گوارشي بيشتر از 2 فنجان آب ميوه در روز استفاده نكنيد.

·         از نوشيدن مايعات بسيار گرم يا بسيار سرد تا رسيدن به بهبودي كامل پرهيز كنيد.

مرحله دوم
بعد از گذشت يك هفته، مي توانيد مواد غذايي پوره شده را كه كمي غليظ تر از مايعات هستند اما كاملاً جامد نيستند و هضمشان آسان است، به رژيم جراحي لاغري خود بيافزاييد. مواد غذايي توصيه شده در اين دوره شامل موارد زير مي باشند:

·         ميوه هاي نرم يا مخلوط مانند آناناس، خربزه، سيب و يا كمپوت ميوه

·         سبزيجات پخته شده مانند اسفناج، هويج و كدو حلوايي

·         تخم مرغ همزده

·         ماست

مرحله سوم
در مرحله سوم از رژيم جراحي لاغري كه چند هفته بعد از عمل مي باشد، در صورت صلاح ديد پزشكتان مي توانيد به تدريج مواد غذايي جامد نرم مانند تخم مرغ آبپز، گوشت سفيد يا قرمز چرخ شده و ماهي آبپز را به برنامه غذايي خود اضافه كنيد.

مرحله چهارم
در مرحله آخر از رژيم جراحي لاغري مي توانيد طبق نظر پزشك غذاهاي معمولي جامد را مصرف كنيد. در اين دوره توجه به موارد زير توصيه مي شود:

·         به منظور كاهش خطر بروز انسداد روده، غذايتان را به قطعات كوچكتري تقسيم كنيد. تعداد وعده غذايي خود را افزايش دهيد و حجم آن را كاهش دهيد.

·         براي پيشگيري از افزايش وزن ناخواسته مصرف چربي و كربوهيدرات هاي ساده را كاهش داده و در مقابل مصرف پروتئين را افزايش دهيد.

·         استرس و اضطراب خود را جهت كاهش عوارض گوارشي مانند رفلاكس معده كاهش دهيد.

منبع: dietplanner.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۲:۵۵ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

ريزش ابرو بعد از كاشت و روش هاي جلوگيري از آن

ممكن است پس از كاشت ابرو، برخي موهاي كاشته شده به دلايلي مانند خروج موها از محل رشدشان ريزش كنند. اين ريزش ابرو بعد از كاشت به علل مختلفي رخ مي دهد كه در ادامه مقاله به آنها اشاره مي كنيم.

علل اصلي ريزش ابرو بعد از كاشت چه مي باشد؟
در ادامه اين مقاله قصد داريم تا به مهم ترين دلايل ريزش ابرو بعد از كاشتن بپردازيم:

فرآيند ريزش طبيعي موها
موهاي كاشته شده در ابروها نياز به رشد و توسعه مجدد دارند. در نتيجه ممكن است در طي اين فرايند، ريزش طبيعي موهاي كاشته شده رخ دهد. اين ريزش معمولاً در محدوده 2 تا 3 هفته پس از عمل كاشت شروع مي ‌شود و در طي چند هفته بعدي بهبود مي ‌يابد.

عدم مراقبت صحيح پس از عمل
مراقبت نامناسب از منطقه كاشته شده نيز مي  ‌تواند عاملي در ريزش ابرو باشد. اين شامل لمس زياد محل كاشت، خراشيدگي، استفاده نادرست از محصولات مراقبتي و شستشوي نامناسب مي ‌شود. پس از عمل كاشت ابرو، پزشك شما را راهنمايي مي‌ كند كه چگونه مراقبت صحيح از ابروهاي كاشته شده را انجام دهيد.

قرارگيري نادرست موها
در صورتي كه موهاي كاشته شده در ابروها به درستي قرار نگيرند، ممكن است منجر به ريزش آنها شود. براي جلوگيري از اين مشكل، لازم است كه عمل كاشت توسط يك پزشك مجرب و متخصص در اين حوزه انجام شود.

استرس و تغذيه نامناسب
استرس طولاني مدت و تغذيه نامناسب نيز مي ‌تواند به ريزش ابروها پس از كاشت موها منجر شود. اين عوامل مي‌ توانند تأثير منفي بر رشد و سلامتي موها داشته باشند.

كاشت ابرو در كلينيك هاي نامعتبر باعث چه مي شود؟
اگر تصميم به كاشت ابرو داريد، بهتر است قبل از انجام اين كار تحقيقات لازم را انجام داده و براي كاشت به يك كلينيك معتبر مراجعه كنيد. زيرا اگر براي اين كار به يك كلينيك نامعتبر برويد ممكن است به نتيجه دلخواه خود نرسيد و با عوارضي مانند عدم رشد و ريزش ابروها مواجه شويد. در كلينيك هاي نامعتبر ممكن است اين كار توسط پزشك هاي بي تجربه و افراد نامتخصص انجام پذيرد.

بيشتر بخوانيد: عوارض كاشت ابرو

پزشك بي تجربه ممكن است در انتخاب بانك موي خوب، جدا كردن فوليكول ها، برداشت گرافت ها و كاشت موها در زاويه درست، ممكن است تجربه كافي را نداشته باشد و ريشه مو را در زاويه خوبي قرار ندهد. همچنين ممكن است بانك موي ضعيفي را براي كاشت انتخاب كند كه اين امر خود باعث ريزش ابروها مي گردد.

منبع: zibaieclinic.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۶:۰۵ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

ليست بهترين متخصص ارتودنسي در شرق تهران

داشتن و انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي براي رسيدن به بهترين نتيجه درمان مشكلات دنداني بيمار بسيار مهم است.  در اين مقاله ليست بهترين متخصص ارتودنسي در شرق تهران را آورده ايم، اهميت انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي را بررسي مي‌ كنيم و دستورالعمل‌ هايي را براي كمك به شما در تصميم‌ گيري آگاهانه ارائه مي‌ كنيم.

ليست بهترين متخصص ارتودنسي در شرق تهران
نام متخصص       
آدرس
تماره تماس
دكتر محمدرضا جهان بخشي 
تهران، خيابان پيروزي بين خيابان مقداد و كريمشاهيان، مترو نيرو هوايي نبش پمپ بنزين مقداد، پلاك ۱۶۸، طبقه ۲، واحد ۴   
۰۲۱۷۷۴۳۸۵۲۶
دكتر محمد جواد خسروپور    
تهران، خيابان گلبرگ غربي، تقاطع ۱۶ متري مجيديه، ساختمان سحر، پلاك ۲۰۶، طبقه         
۰۲۱۸۸۴۴۶۵۶۷ ۰۲۱۸۸۴۲۸۸۱۶
دكتر فاطمه عظيمي
تهران، فلكه دوم تهرانپارس، خيابان جشنواره، خيابان امين، جنب كوچه بت شكن، ساختمان پارسا، پلاك ۵، طبقه ۳
۰۲۱۷۷۹۶۵۹۴۷
دكتر فرهاد صدرالديني        
تهران، نارمك، چهارراه تلفنخانه، خيابان ثاني، ابتداي خيابان سمنگان، پلاك ۱۲۰          
۰۲۱۷۷۸۱۲۶۶۳
 

راهنماي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي
تحقيق و پرس و جو
با انجام تحقيقات كامل و جستجو از منابع قابل اعتماد شروع كنيد. از دندانپزشك، خانواده، دوستان يا همكاران خود درباره متخصصاني ارتودنسي كه مي شناسند، پرس وجو كنيد. بررسي‌ نظرات و ميزان رضايت ساير بيماران در پلتفرم هاي آنلاين نيز مي‌ تواند اطلاعات ارزشمندي در مورد شهرت و رضايت بيمار از روش‌ هاي مختلف ارتودنسي دندان متخصصان ارتودنسي در اختيار شما قرار دهند.

مدارك و تخصص
تخصص و مدرك ارتودنتيست مورد نظر خود را بررسي كنيد. دندانپزشكي را انتخاب كنيد كه داراي مجوز باشد، دوره هاي تخصصي و رزيدنتي ارتودنسي گذرانده باشد. به دنبال وابستگي به سازمان هاي حرفه اي مانند انجمن آمريكايي ارتودنتيست ها باشيد. زيرا اين موارد نشان دهنده تعهد به استانداردهاي اخلاقي و حرفه اي بالا است.

بررسي امكانات و تجهيزات مورد استفاده دندانپزشك
يكي ديگر از مواردي كه در هنگام انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در شرق تهران بايد در نظر داشت، امكانات و تجهيزات دندانپزشك است. به دنبال متخصصي باشيد كه از ابزارها و تجهيزات ارتودنسي پيشرفته استفاده كند. فناوري پيشرفته مانند تصويربرداري ديجيتال، مدل سازي سه بعدي و برنامه ريزي درماني به كمك رايانه مي تواند دقت و كارايي درمان را افزايش دهد.

تجربه و مهارت بالايي ارتودنتيست
در هنگام انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي در شرق تهران، تجربه و مهارت متخصص ارتودنسي را در نظر بگيريد. در مورد سابقه كاري و ميزان موفقيت دندانپزشك در درمان موارد مشابه شما جويا شويد. در مورد آشنايي متخصصان با تكنيك ها و فن آوري هاي مختلف ارتودنسي بپرسيد تا مطمئن شويد كه آنها به خوبي در گزينه هاي درماني مختلف مهارت دارند.

منبع: bestdentists.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۰:۴۲ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

مهم ترين اقدامات قبل از ارتودنسي دندان را بشناسيم

انجام يك سري اقدامات قبل از ارتودنسي دندان واجب است تا بتوان با ارتودنسي دندان با نتيجه دلخواه خود رسيد. اين آشنايي به مرحله اي از درمان ارتودنسي اطلاق مي شود كه قبل از اعمال بريس هاي كامل يا الاينرهاي متحرك انجام مي شود و شامل ارزيابي، تشخيص و رسيدگي به مسائل دنداني و فك و آماده شدن فرد براي ارتودنسي است.

آشنايي با اقدامات قبل از ارتودنسي دندان
در ادامه مقاله به معرفي اقدامات لازم براي قبل از ارتودنسي دندان مي پردازيم:

انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي باتجربه و مشاوره با او
قبل از هر كاري، بايد يك متخصص ارتودنسي ماهر و كاربلد را  براي درمان ارتودنسي خود انتخاب كنيد تا به بهترين نتيجه از درمان خود دست پيدا كنيد. يكي از حياتي ترين مراحل قبل از ارتودنسي، داشتن يك مشاوره ارتودنسي است كه در آن پزشك وضعيت دندان هاي بيمار را بررسي كرده و با توجه به نوع و شدت مشكل اوف بهترين روش ارتودنسي را به فرد پيشنهاد مي دهد.

آشنايي با انواع ارتودنسي يكي از اقدامات قبل از ارتودنسي
ارتودنسي، روش هاي مختلفي دارد كه شما بايد با اين روش ها آشنا شويد. بريس هاي ثابت فلزي، ارتودنسي سراميكي، پلاك هاي شفاف، بريس هاي لينگوال و ارتودنسي ديمون از جمله روش هاي درمان ارتودنسي هستند.

درمان پوسيدگي دندان ها و بيماري هاي لثه
اگر هر گونه پوسيدگي يا عفونت در دندان يا بيماري لثه داريد، بايد قبل از شروع درمان ارتودنسي براي درمان آن ها اقدام كنيد. براكت هاي ارتودنسي، تميز كردن صحيح دندان ها را سخت مي كنند و خطر تجمع پلاك و بدتر شدن مشكلات قبلي دندان و لثه و پوسيدگي دندان را افزايش مي دهند.

كشيدن دندان قبل از ارتودنسي
ممكن است به دليل ازدحام و شلوغي بيش از حد دندان ها، نياز به كشيدن يك تا چند دندان باشد. در اين مرحله، با ابتكار فضاي لازم براي جابجايي دندان ها فراهم مي شود.

جرم گيري دندان ها از اقدامات قبل از ارتودنسي
يكي از اقدامات قبل از ارتودنسي، داشتن يك جلسه تميز كردن و جرمگيري دندان در صورت نياز است. با اين كار، پلاك و جرم دندان از بين مي روند و سطح دندان براي نصب بريس ها و ساير وسايل ارتودنسي تميز خواهد بود.

قالب گيري از دندان ها و دهان
براي انجام ارتودنسي بايد از وضعيت كنوني دندان و فك قالب گيري شود تا اجزاي ارتودنسي مانند سيم و براكت ها بر اساس آن ساخته و آماده شوند.

منبع: implantdr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۱:۴۵ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

بازگشت وزن بعد از عمل اسليو به چه دلايلي اتفاق مي افتد؟

يكي از جراحي هاي محبوب براي لاغري و كاهش وزن، عمل اسليو معده است كه براي دستيابي به كاهش وزن بسيار موثر است. اما از طرفي، امكان بازگشت وزن بعد از آن نيز وجود دارد. در اين مقاله به دلاليل اين بازگشت وزن مي پردازيم و درباره روش هاي جلوگيري از آن توضيحاتي در اختيارتان قرار مي دهيم.

دلايل بازگشت وزن بعد از عمل اسليو
افرادي كه جراحي اسليو معده انجام داده اند، ممكن است به دلايل زير دچار بازگشت وزن شوند:

داشتن سبك زندگي نادرست
بعضي افراد فكر مي كنند كه با انجام عمل لاغري، پروسه كاهش وزنشان به پايان رسيده است. اين در حالي است كه تازه بعد از عمل اسليو معده، مراحل لاغري شروع مي شود. به اين صورت كه فرد بايد يك رژيم غذايي اسليو به همراه ورزش منظم را پيگيري كند تا به نتيجه دلخواه خود برسد.

كشش معده بعد از جراحي اسليو
با گذشت زمان كيسه معده كه كوچك شده است، ممكن است كشيده شود و به افراد اجازه مي دهد تا مقادير بيشتري غذا مصرف كنند. اين كشش مي تواند احساس سيري را كاهش دهد و منجر به افزايش كالري دريافتي و در نهايت بازگشت وزن شود.

تغييرات هورموني
جراحي اسليو معده مي تواند بر سيگنال دهي هورموني مرتبط با اشتها و سيري تأثير بگذارد و با كاهش هورمون اشتها و افزايش هورمون سيري، حجم غذايي مصرفي را كنترل مي كند. اما تغييرات هورموني پس از جراحي مي تواند بر علائم گرسنگي و سيري تأثير بگذارد و تنظيم غذاي مصرفي را براي افراد چالش برانگيز مي كند. برهم خوردن تعادل هورمون ها در پرخوري و بازگشت وزن بعد از عمل اسليو نقش دارند.

روش هاي جلوگيري از بازگشت وزن بعد از عمل اسليو
براي جلوگيري از بازگشت وزن پس از عمل اسليو معده راه حل هاي خاصي وجود دارد كه با انجام آن ها، افراد به راحتي مي توانند از افزايش وزن مجدد پيشگيري كنند. اين راه حل ها عبارتند از:

وزن ايده آل را نظارت و تنظيم كنيد
فعاليت بدني منظم داشته باشيد
پيروي از يك رژيم غذايي متعادل
براي مديريت طولاني مدت وزن بعد از اسليو معده بايد نكاتي را رعايت كرد كه شامل موارد زير مي شود:

·         بر روي مصرف غذاهاي غني از مواد مغذي تمركز كنيد و در عين حال گزينه هاي فرآوري شده و پر كالري را محدود كنيد.

·         از خوردن تنقلات بيش از حد و خوردن بي فكر پرهيز كنيد.

منبع: foodonly.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۲:۱۰ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

انواع فتق شكمي و روش هاي درمان آن

فتق شكمي يا فنق ديوارخ شكم است كه زماني ايجاد مي شود كه قسمتي از بافت روده از ديواره شكم رد مي شود.  اين قسمت باعث ايجاد برآمدگي اي در كشاله ران و يا شكم مي شود. لازم به ذكر است كه يكي از شايع ترين دلايل عمل لاغري، فتق شكمي يا فتق ديواره شكم مي باشد.

فتق شكمي چيست؟
لايه هاي ماهچه اي و تاندون ها، ديوارهاي شكم را از دنده تا كشاله ران پوشانده اند. اگر قسمتي از اين ديواره دچار ضعف گردد، محتويات و مواد موجود در آن به ديواره فشار آورده و از قسمت ضعيف بيرون زده و باعث ايجاد تورم مي شود. اين تورم و بيرون زدگي ممكن است با انجام ورزش، نشستن و فعايت هاي سنگين، شديدتر شود و ممكن است فرد متوجه اين بيرون زدگي نشود.

بعضي افراد براي درمان فتقشان نياز به عمل جراحي دارند و انجام جراحي، بستگي به نوع فتق شان دارد. اگر شخصي با فشار نتواند ورم را به داخل ببرد، بايد سريعا براي درمان به پزشك مراجعه كند.

درمان فتق شكمي چگونه است؟
براي درمان هميشگي فتق شكمي، بهترين و موثرترين راه جراحي مي باشد. اما در بزرگسالي براي درمان آن، هميشه نياز به جراحي نمي باشد. اندازه و شدت فتق اين را نشان مي دهد كه آيا براي درمان نيازي به جراحي دارد يا خير. زماني كه سن بيمار زياد باشد بهتر است از انجام جراحي صرف نظر كرد.

در كوكان خردسال، معمولا فتق خودش درمان مي شود. اما در صورتي كه كودك به سن 5 سال برسد و فتق اش درمان نشود بايد جراحي كند. فتق ها در بزرگسالان با گذشت زمان بزرگتر مي شوند.

جراحي هرني يا فتق شكمي چگونه است؟
در اين عمل جراحي، قسمت بيرون زده را به داخل كشيده و نقطه اي كه ضعيف شده را ترميم مي كنند تا از بروز دوباره بيرون زدگي جلوگيري شود. امكان دارد اين عمل به روش لاپاراسكوپي انجام شود. به اين صورت كه در در قسمت هاي زيرين شكم، بريدگي هاي كوچكي شده مي شود و شكم به طور كامل باز نمي شود. امكان دارد جراحي باز با يك برش بزرگ و منفرد انجام شود كه هر دو نوع جراحي عوارض خود را دارند.

نكته اي كه لازم است به آن توجه شود اين است كه در دوران نقاهت، فرد نبايد به هيچ عنوان فعاليت جسمي سنگيني انجام دهد. زيرا امكان دارد كه دوباره فتقش باز شود. اين دوران نقاهت ممكن است تا 6 هفته طول بكشد. اما اگر جراحي به صورت لاپاراسكوپي انجام شده باشد، دوره نقاهت كمتر خواهد بود.

منبع: weightlossurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۴:۱۸ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

بررسي مهم ترين تفاوت هاي رژيم كتوژنيك و اتكينز

اگر بخواهيم انواع رژيم هاي لاغري را بر اساس محبوبيت رتبه بندي كنيم، به احتمال زياد رژيم كتوژنيك در رتبه هاي اول قرار مي گيرد و بعد از آن هم نوبت به رژيم اتكينز مي رسد. هر دوي اين رژيم ها پايه يكساني دارند و بر اساس مصرف كم كربوهيدرات و افزايش مصرف چربي و پروتئين طراحي شده اند. اما در عين حال، تفاوت هايي بين اين 2 رژيم وجود دارد كه در اين مقاله قصد داريم تا تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز را بيان كنيم.

تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز از نظر مراحل
يكي از تفاوت هايي كه اين دو رژيم با يكديگر دارند از نظر مراحل انجام است. به اين صورت كه رژيم كتوژنيك در طول يك دوره مشخص انجام شده و از ابتداي دوره يم برنامه و سبك مشخص در پيش گرفته مي شود. اين در حالي است كه رژم اتكينز طبق مراحلي پيش مي رود كه عبارتند از:

·         مرحله يك: در مرحله اول ميزان محدوديت هاي غذايي بسيار بوده و تنها 20 الي 25 گرم كربوهيدارت در رژيم غذايي وجود دارد. اين مرحله تا جايي ادامه پيدا مي كند كه وزن بدن تا حدي كم شود كه با وزن ايده آل 7 كيلوگرم فاصله داشته باشد.

·         مرحله دوم: در اين مرحله فرد مي تواند 25 الي 50 گرم كربوهيدرات مصرف نمايد.

·         مرحله سوم: در مرحله سوم ميزان مصرف كربوهيدرات به 80 گرم در روز افزايش پيدا كرده و تا جايي ادامه پيدا مي كند كه فرد به وزن هدف خود رسيده و تا يك ماه آن را حفظ كند.

·         مرحله چهارم: در مرحله چهارم كه مرحله نگهداري نام دارد ميزان كربوهيدرات دريافتي تا 100 گرم افزايش پيدا مي كند. در اين مرحله ميزان محدوديت هاي غذايي به حداقل مي رسد.

تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز از نظر عوارض آنها
عوارض رژيم اتكينز شامل موارد زير مي شود:

·         رژيم اتكينز با كاهش مصرف كربوهيدرات مي تواند موجب بروز سردرد، سرگيجه، حالت تهوع و يبوست شود.

·         مي تواند موجب محدود شدن فيبر مورد نياز بدن و در نتيجه آن بروز مشكلات گوارشي مانند يبوست، اسهال و حالت تهوع در فرد شود.

عوارض رژيم كتوژنيك در طولاني مدت شامل موارد زير مي باشند:

·         كمبود پروتئين در خون

·         چربي اضافي در كبد

·         كمبود مواد معدني در خون

·         بروز سنگ كليه

نكات مهم براي موفقيت در رژيم اتكينز و كتوژنيك
هر دو اين رژيم ها به تغييرات قابل توجهي در رژيم غذايي احتياج دارند. بنابراين براي وعده هاي غذايي خود از قبل برنامه ريزي كنيد. رژيم اتكينز و رژيم كتوژنيك مي توانند موجب كم آبي بدن به خصوص در مراحل اوليه شوند. حتماً در طول روز آب و ديگر مايعات را به ميزان فراوان بنوشيد تا هيدراته بمانيد.

منبع: dietplanner.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۵:۳۰ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

فيلر بيني چه عوارضي دارد؟ روش هاي جلوگيري از عوارض فيلر بيني

با توجه به اينكه عوارض فيلر بيني از مزاياي آن كمتر است، اما لازم مي دانيم تا در اين مقاله درباره اين عوارضِ هرچند كم صحبت كنيم. پس تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

قرمزي پوست
يكي از شايع ترين عوارض فيلر بيني، قرمزي پوست است. اين قرمزي بعد از چند روز از بين مي رود و در برابر قرمزي عمل جراحي بسيار كم است.

خون مردگي روي سطح بيني
از ديگر عوارض فيلر بيني، خون مردگي مي باشد. اين مورد هم بعد از مدت كوتاهي از بين مي رود و نياز نيست ديگر نگران آن باشيد.

عفونت بيني
يكي ديگر از عوارض اين روش، عفونت بيني مي باشد كه باعث اذيت شدن بيمار مي شود. پس اگر شما بعد از تزريق دچار اين مشكل شديد، سريعا آن را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

حساسيت پوست بيني
بيني شما بعد از تزيق كمي حساس مي شود و اين حساسيت بعد از گذر دوران نقاهت از بين مي رود.

عدم مهارت پزشك
يكي از مواردي كه در انجام تزريق فيلر بيني بايد به آن دقت كنيد، انتخاب پزشك ماهر و با تجربه است كه همه تكنيك ها را بلد باشد. همچنين بعضي از پزشكان با تزريق فيلر تقلبي، عوارض و خسارت جبراني ناپذيري را به بيمار وارد مي كنند. پس بهتر است در انتخاب پزشك خود كمي تحقيق كنيد.

بيشتر بخوانيد: مراقبت هاي بعد از تزريق فيلر بيني

نكات مهم براي جلوگيري از عوارض فيلر بيني
·         استفاده از بهترين برند فيلر بيني كه مرغوب و با كيفيت هستند، تا حد بسيار زيادي در جلوگيري از بروز عوارض بعد از ازريق فيلر بيني تاثيرگذار است.

·         توجه و بررسي بيماري هاي زمينه اي و حساسيت هاي فرد مراجعه كننده، يكي از نكاتي است كه قبل از تزريق فيلر بايد به آن توجه كرد.

·         يكي از عوارضي كه ممكن است بعد از تزريق پيش بيايد، تزريق نادرست فيلر به بيني مي باشد. كه باعث بسته شدن شريان هاي خوني مي شود و فيلر بر اين شريان ها وارد مي شود يا بر روي آن ها فشار مي آورد. براي جلوگيري از اين مشكل بهتر است نزد يك پزشك متخصص برويد.

·         بهتر است در تزريق فيلر بيني از فيلرهاي هيالورونيك اسيد استفاده شود تا بعد از تزريق واكنشي در بدن ايجاد نشود.

·         بعد از انجام تزريق بهتر است از كيسه يخ استفاده كنيد تا تورم و كبودي تان از بين برود.

·         تورم از كبودي سريع تر برطرف مي شود. تورم در 1 الي 4 روز و كبودي در 7 الي 10 روز از بين مي رود.

منبع: zibaieclinic.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۴:۰۹ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)