دكتر بروكلي دكتر بروكلي .

دكتر بروكلي

رژيم بعد از عمل اسليو معده چگونه است؟

خيلي از افراد چاق با گرفتن انواع رژيم هاي لاغري و همينطور ورزش، به نتيجه دلخواه خود از لاغري نمي رسند. در اين شرايط اين افراد به سراغ روشي سريعتر مي روند و آن هم جراحي لاغري است. اسليو معده يكي از رايج ترين عمل هاي لاغري است كه در سرتاسر جهان طرفداران بسياري دارد. خيلي از افراد فكر مي كنند كه با انجام عمل لاغري پروسه لاغريشان به پايان رسيده است و ديگر دوران طلايي زندگي شان با يك هيكل جديد و زيبا شروع شده است. در حالي كه اينگونه نيست و جراحي تازه ابتداي مسير لاغري است.

داشتن يك برنامه غذايي مناسب بعد از اسليو معده از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. ما در اين مقاله قصد داريم درباره تغذيه بعد از اسليو معده به طور مفصل صحبت كنيم. پس با ما همراه باشيد.

عمل اسليو معده چگونه انجام مي شود؟
جراحي اسليو معده يك عمل لاغري است كه به روش لاپاراسكوپي و تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود. اين جراحي براي افراد چاقي كه شاخص توده بدني آنها 40 و بالاتر از آن است، قابل انجام است. در طي اين عمل، جراح بخش بزرگي از معده را برش زده و از بدن خارج مي كند؛ در نتيجه حجم كوچكي از معده باقي مي ماند كه تنها 20 درصد از آن است. با كم شدن حجم معده، غذاي مصرفي فرد هم كم شده در نتيجه ميزان كمتري كالري به بدن مي رسد و بعد از مدتي كاهش وزن چشمگير اتفاق مي افتد.

بيشتر بخوانيد: پشيماني بعد از عمل اسليو معده

هفته به هفته يك رژيم غذايي مناسب بعد از اسليو
داشتن يك رژيم غذايي سالم و اصولي بعد از اسليو معده بسيار مهم است. معمولاً پزشك توصيه مي كند بعد از انجام عمل، مايعات و غذاهاي نرم ميل كنيد و از مصرف غذاهاي پرچرب بپرهيزيد. در ادامه، رژيم غذايي مناسب در بازه هاي مختلف بعد از عمل را شرح مي دهيم:

هفته اول
معده جديد شما بعد از جراحي به زمان نياز دارد تا به شرايط عادت كند و نتيجه دلخواه را به شما بدهد. به همين دليل در هفته اول بعد از جراحي اسليو معده، بيمار بايد فقط مايعات بنوشد. اما لازم به ذكر است كه از مصرف نوشيدني هاي گازدار و داراي كافئين پرهيز كنيد.

هفته دوم
در هفته دوم، برنامه غذايي اسليو معده بيمار با هفته اول تفاوت هايي دارد؛ به اين صورت كه مي توان در اين هفته سوپ هاي رقيق، شيك هاي پروتئيني و ماست يوناني كم چرب نيز مصرف كرد. در اين هفته افزايش اشتها و ميل به خوردن غذا طبيعي است اما هم چنان بايد از مصرف غذاهاي جامد و پرچرب خودداري كنيد.

هفته سوم
با شروع سومين هفته شما مي توانيد غذاهاي نرم و پوره شده را به رژيم غذايي بعد از اسليو معده اضافه كنيد. بهتر است غذاهايتان سرشار از فيبر و پروتئين باشد.

منبع: weightlossurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۶:۲۸ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)