دكتر بروكلي دكتر بروكلي .

دكتر بروكلي

كاشت ابرو چه عوارضي دارد؟

ابرو يكي از مهم ترين عضوهاي صورت انسان است كه تاثير زيادي در زيبايي چهره فرد دارد و كم پست بودن آن، عدم تقارن و ديگر مشكلات در آن، نقش پررنگي در زير سوال بردن زيبايي چهره افراد مي شود. امروزه يكي از روش هاي پرطرفدار براي پرپشت كردن و قرينه سازي ابروها، كاشت ابرو است. اين روش در كنار تمامي مزايايي كه دارد، مانند هر روش زيبايي ديگر عوارضي نيز به همراه دارد كه در اين مقاله به توضيح مهم ترين آنها مي پردازيم.

مهم ترين عوارض كاشت ابرو
در پاسخ به اين سوال كه "آيا همه چيز درباره كاشت ابرو به راحتي و بدون عوارض انجام مي‌ شود؟ " بايد گفت كه خير. اين روش عوارضي دارد كه شامل موارد زير مي شود:

تفاوت ميان ابروهاي كاشته شده و ابروهاي طبيعي
يكي از مسائل مرتبط با كاشت ابرو، تفاوت رنگ بين ابروهاي كاشته شده و ابروهاي طبيعي مي ‌باشد. موهاي ابرو از لحاظ رنگي ممكن است با ساير موهاي بدن تفاوت داشته باشند. براي پيشگيري از اين اختلاف رنگ بين ابروهاي طبيعي و ابروهاي كاشته شده، پيشنهاد مي شود كه به صورت دوره اي ابروهاي خود را رنگ كنيد تا ابروها يكدست و همرنگ شوند.

قرمزي و پوسته پوسته شدن پوست
يكي از رايج ترين عوارض كاشت ابرو، قرمز شدن و پوسته پوسته شدن در ناحيه اطراف ابرو و همچنين ظهور جوش و لكه‌ ها در اين ناحيه است. اما جاي نگراني نيست، زيرا اين تغييرات بعد از مدت كوتاهي (معمولا 4 الي 5 روز بعد از كاشت) خود به خود از بين مي روند.

خونريزي
يكي از مواردي كه ممكن است پس از كاشت ابرو رخ دهد، خونريزي است. همانند ساير روش ‌هاي زيبايي و درماني، كاشت ابرو نيز ممكن است باعث خونريزي در فرد شود. براي پيشگيري از اين عارضه، پزشك شما ممكن است توصيه كند كه براي دو روز پس از انجام كاشت ابرو، داروهايي مانند آسپرين مصرف نكنيد. اين اقدام مي‌ تواند خونريزي را كاهش دهد و به شما كمك كند تا فرآيند بهبودي به خوبي پيش برود.

بيشتر بخوانيد: ماندگاري كاشت ابرو چقدر است؟

خارش در ناحيه كاشت
بسياري از افراد، پس از كاشت ابرو با خارش در ناحيه كاشت مواجه مي ‌شوند. اين خارش معمولاً ناشي از ترميم زخم‌ ها پس از كاشت ابرو مي‌ باشد. براي كاهش اين عارضه، مي ‌توانيد از كمپرس سرد در ناحيه ابرو استفاده كنيد. در صورتي كه خارش به طور مداوم ادامه دارد، مشورت با پزشك خود و مصرف داروهاي آنتي هيستامين زير نظر پزشك مي‌ تواند كمك كننده باشد.

منبع: zibaieclinic.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۴:۱۶ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

عوارض فيلر بيني و روش هاي درمان آن

فيلر بيني يكي از روش‌ هاي شايع در بهبود زيبايي ظاهر بيني است كه براي تغيير شكل و اندازه بيني استفاده مي ‌شود. معمولاً فيلرها از موادي مانند هيالورونيك اسيد يا كالسيم هيدروكسي ‌آپاتيت ساخته مي ‌شوند. اين فيلرها به طور موقت به نقاط مختلف بيني تزريق مي ‌شوند تا شكل و حجم مناسب را به بيني بدهند و نقص هاي جزئي بيني را برطرف كنند.

عوارض فيلر بيني شامل موارد زير مي باشند:

·         تورم و قرمزي: تورم و قرمزي يكي از عوارض فيلر بيني مي باشند. پس از تزريق فيلر، ممكن است در منطقه تزريق تورم و قرمزي رخ دهد. اين عوارض معمولاً موقتي هستند و در چند روز بهبود مي ‌يابند.

·         احساس سفتي و سختي: ممكن است پس از تزريق فيلر، بيني به طور موقت سفت و سخت به لمس باشد. اين احساس نيز در مدت زمان كمي بهبود مي ‌يابد.

·         كبودي: در برخي موارد، تزريق فيلر بيني به همراه شكستگي ريزعروق‌ ها مي ‌تواند باعث كبودي در منطقه تزريق شود. اين كبودي يكي ديگر از عوارض فيلر بيني مي باشد. اين عوارض نيز معمولاً موقتي هستند و در چند روز تا چند هفته بهبود مي ‌يابند.

·         ناهمواري و نقصان شكل: در برخي موارد، ممكن است شكل بيني به طور ناگهاني تغيير كند و ناهمواري‌ هايي در آن ايجاد شود. ناهمواري بعد از تزريق يكي از عوارض نادر فيلر بيني مي باشد.

·         عفونت: هر نوع تزريقي ممكن است با خطر عفونت همراه باشد. با اين حال با رعايت تمامي نكات بهداشتي و تزريق فيلر توسط يك پزشك مجرب، خطر عفونت به حداقل ممكن مي‌ رسد. لطفاً توجه داشته باشيد كه اين فقط برخي از عوارض ممكن از فيلر بيني هستند و تجربه هر فرد ممكن است متفاوت باشد. بهتر است قبل از تصميم گيري در مورد فيلر بيني، با پزشك خود مشورت كنيد و در مورد تمامي عوارض ممكن و ريسك‌هاي مرتبط با آن آگاه شويد.

روش هايي براي جلوگيري از عوارض فيلر بيني
·         براي جلوگيري از اين عوارض بهتر است از فيلرهاي مرغوب و با كيفيت استفاده كنيم. (بهترين برند فيلر بيني را انتخاب كنيم)

·         فيلر بايد به اندازه و متناسب با فرم بيني به آن تزريق شود.

·         بايد به حساسيت فرد مراجعه كننده در تزريق توجه شود.

·         بعد از انجام تزريق بهتر است از كيسه يخ استفاده كنيد تا تورم و كبودي تان از بين برود.

·         يكي از مواردي كه قبل از تزريق بايد به آن دقت كنيد، بررسي بيماري و زمينه اي و سلامتي فرد مراجعه كننده مي باشد.

منبع: zibaieclinic.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۲:۵۳ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

قيمت جراحي اسليو معده چقدر است؟

يكي از جديدترين و رايج ترين عمل هاي لاغري كه امروزه براي درمان چاقي مفرط در افراد داراي اضافه وزن انجام مي شود، عمل اسليو معده است. هزينه عمل اسليو معده به نسبت ساير روش هاي لاغري بالانر بوده؛ اين در حالي است كه درصد موفقيت با اين جراحي بسيار بالا بوده و كاهش وزن نيز با آن قطعي است.

عمل اسليو معده چيست؟
عمل اسليو نوع رايجي از عمل هاي لاغري است كه به روش لاپاراسكوپي و تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود. طي اين عمل، جراح بخش بزرگي از معده كه حدود %80 آن مي باشد را برش زده و از بدن خارج مي كند. در نتيجه تنها 20 درصد از معده باقي مي ماند كه گنجايش كمي بابت دريافت غذا دارد.

هزينه عمل اسليو معده به چه عواملي بستگي دارد؟
براي جراحي اسليو معده نمي توان قيمت ثلبتي در نظر گرفت و اين هزينه پرداختي به عوامل مختلفي بستگي دارد كه در ادامه به توضيح آنها مي پردازيم:

·         نوع بيمارستان يا كلينيك: خصوصي يا دولتي بودن كلينيك لاغري، در هزينه تمام شده عمل جراحي اسليو معده بيمار تاثيرگذار خواهد بود.

·         دستمزد پزشك مورد نظر

·         تجهيزات مورد استفاده

·         مكان جغرافيايي كلينيك

·         ميزان سختي عمل: برخي افراد براي انجام عمل اسليو به عمل هاي مكمل نياز دارند و يا بايد تحت شرايط خاص مورد جراحي قرار بگيرند. در اين صورت هزينه اسليو معده بيشتر خواهد شد.

هزينه اسليو معده با بيمه پايه و بيمه تكميلي چقدر است؟
بيمه هاي تكميلي چندان در كاهش هزينه ها نقش ندارند و در شرايط خاصي قبول مي كنند تا بخشي از هزينه ها را بپردازند. براي مثال اغلب بيمه هاي تكميلي تنها افرادي كه شاخص توده بدني يا BMI 40 به بالا دارند را تحت پوشش قرار مي دهند. البته تحت پوشش قرار گرفتن هزينه اسليو معده با بيمه تكميلي بستگي به بررسي و معاينه شما توسط بيمه، سقف بيمه و درصد فرانشيز آن دارد.

هزينه عمل اسليو در بيمارستان دولتي چقدر است؟
معمولا بيمارستان هايي كه جراحي هاي مختلف لاغري در آن ها انجام مي شود خصوصي هستند و تعداد بيمارستان هاي دولتي براي انجام چنين عمل هايي معدود مي باشد. اما به طور قطع، صرف نظر از دولتي يا خصوصي بودن بيمارستان، چيزي كه مهم است تخصصي بودن بيمارستان يا كلينيك لاغري در تهران است. يعني بايد تمام امكانات مخصوص عمل لاغري و بستري بيماران با توجه به نيازهايشان در چنين مراكزي وجود داشته باشد تا عمل انجام شود.

قيمت جراحي اسليو معده در برخي از ايالات هاي آمريكا
·         اوكلاهما – ۹،۸۰۰ دلار

·         نبراسكا – ۱۲۳۰۰ دلار

·         ماساچوست – ۳۱۱۵۰ دلار

·         آيداهو – ۲۴،۹۲۰ دلار

منبع: weightlossurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۱:۱۹ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

هزينه بوتاكس معده + عوامل تاثيرگذار در قيمت بوتاكس معده

در دنياي امروز با پيشرفت تكنولوژي در عرصه هاي مختلف، روش هاي مختلفي براي كاهش وزن ايجاد شده اند كه هر كدام به طريقي باعث لاغري افراد مي شوند. يكي از اين روش ها تزريق سم بوتولونيم به داخل معده است كه اصطلاحا به آن تزريق بوتاكس معده گفته مي شود. در اين مقاله قصد داريم تا درباره هزينه بوتاكس معده اطلاعاتي در اختيارتان قرار دهيم.

بوتاكس معده چيست؟
بوتاكس معده يكي از روش هاي جديد براي لاغري است و در آن عضله هاي معده فرد به طور موقت براي 4 تا 6 ماه فلج خواهند شد. در نتيجه فرآيند هضم طولاني تر شده و فرد ديرتر احساس گرسنگي مي كند. اين موضوع موجب كم شدن غذاي مصرفي فرد شده و بعد از مدتي كاهش وزن و لاغري اتفاق مي افتد.

هزينه تزريق بوتاكس معده
هزينه تزريق بوتاكس به معده معمولا پايين تر از جراحي هاي لاغري مي باشد. اما در هر صورت نمي توان قيمت ثابتي براي اين درمان در نظر گرفت. عوامل مختلفي بر روي هزينه نهايي اين درمان تاثيرگذار اند كه شامل موارد زير مي شوند:

محل و ميزان بوتاكس تزريقي
از عوامل موثر در هزينه بوتاكس معده، محل تزريق و ميزان بوتاكس تزريقي است. اگر بخش هاي بيشتري از معده نياز به تزريق داشته باشد، طبيعتا به ماده بوتاكس بيشتري نياز است كه در نتيجه هزينه بيشتري بايد پرداخت كرد.

برند بوتاكس و قيمت روز آن
محصولات متفاوتي از بوتاكس معده در بازار موجود هستند كه در ميزان، ماندگاري، كيفيت و موارد ديگر با هم تفاوت دارند. همين تفاوت ها، در قيمت هر كدام از آن ها موثر است. طبيعتاً برندهاي با كيفيت تر قيمت بالاتري نسبت به بقيه دارند. براي مثال بوتاكس با برند ديسپورت بالاترين قيمت در مقايسه با برندهاي ديگر از جمله مسپورت و نورونوكس را دارد. البته كه اين برند نسبت به ساير برندها ماندگاري بيشتري دارد و از كيفيت بالاتري برخوردار است.

كلينيك يا بيمارستان انتخابي
كلينيك ها و بيمارستان هاي خصوصي با توجه به تجهيزات و اقلام باكيفيت و بيشتري كه ارائه مي دهند، هزينه بيشتري براي تزريق بوتاكس دريافت مي كنند.

موقعيت جغرافيايي كلينيك يا بيمارستان
هزينه بوتاكس معده در تهران كه پايتخت است نسبت به شهرهاي ديگر بالاتر است. همچنين كلينيك هايي كه در مناطق بهتر و بالاي شهر قرار دارند، به دليل متفاوت بودن هزينه هاي زندگي، قيمت املاك و اجاره ها نسبت به جنوب تهران هزينه بالاتري بابت تزريق بوتاكس به معده دريافت مي كنند.

مدت زمان لازم براي تزريق بوتاكس معده چقدر است؟
از آن جايي كه تزريق بوتاكس معده با روش آندوسكوپي انجام مي‌ شود، تقريباً ۱۵ تا ۲۰ دقيقه زمان براي انجام اين فرايند لازم است. بعد از تزريق هم افراد به مدت 1 الي 2 ساعت تحت نظر قرار گرفته و پس از اطمينان از وضعيت سلامتي‌ شان از بيمارستان ترخيص مي‌ شوند.

منبع: weightlossurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۸:۴۳ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

يك رژيم شيردهي مناسب چه ويژگي هايي دارد؟

از آنجايي كه نوزاد از شير مادر تغذيه مي كند و مواد مغذي موردنياز او از طريق شير مادر تاكمين مي شود، تغذيه و رژيِم غذايي مادر در دوران شيردهي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. داشتن يك رژيم مناسب بعد از زايمان و در دوران شيردهي، موجب مي شود بدون تغيير در كيفيت شير، سلامت بدن و تناسب اندام مادر حفظ شده و هم چنين موجب جلوگيري از بروز عوارض بعد از شيردهي و بيماري هاي مرتبط با چاقي مي شود.

ويژگي هاي رژيم شيردهي مناسب
يك رژيم شيردهي مناسب بايد تنوع و تعادل كافي داشته باشد. به همين دليل لازم است كه در اين برنامه غذايي انواع غلات، ميوه ها، سبزيجات، گوشت و لبنيات به مقدار كافي مصرف شده و مصرف روغن ها، شيريني جات، غذاهاي پرچرب و نوشيدني هاي شيرين محدود شود.

ميوه ها و سبزيجات سرشار از آنتي اكسيدان، فيبر، ويتامين و مواد معدني هستند كه مصرف آنها باعث كنترل اشتها، كاهش وزن و پيشگيري از ديابت نوع 2 مي شود.

در رژيم شيردهي حتما بايد پروتئين به ميزان كافي مصرف شود. يكي از فوايد پروتئين، كنترل اشتها است. گوشت قرمز، ماهي و مرغ، حبوبات، تخم مرغ و لبنيات كم چرب نمونه هايي از مواد غذايي حاوي پروتئين هستند.

انواع گوشت علاوه بر پروتئين، سرشار از آهن و ويتامين B12 هستند كه مصرفشان موجب كاهش خطر بروز كم خوني در مادر مي شود. آهن ساخت سلول هاي خوني را انجام مي دهد به همين علت مصرف آن به مادران شيرده توصيه مي شود به خصوص آن هايي كه موقع زايمان خون زيادي از دست داده اند.

در رژيم شيردهي سعي كنيد از نمك يد دار استفاده كنيد. اين نوع نمك را حتماً در ظرف بسته و دور از نور نگه داري كرده و براي از بين نرفتن يد آن در مرحله آخر پخت غذا نمك را اضافه كنيد.

بيشتر بخوانيد: رژيم بارداري مناسب چگونه است؟

زمان مناسب شروع رژيم شيردهي
در واقع اگر در دوران بعد از بارداري به دنبال كاهش وزن هستيد، بايد بدانيد كه :

·         مادراني كه كودكانشان از شير آن ها تغذيه مي كنند در 6 ماه اول تولد نوزاد، مجاز به رعايت رژيم لاغري نيستند و بعد از 6 ماه مي توانند زير نظر متخصص تغذيه به كاهش وزن اقدام كنند.

·         مادراني كه كودكشان از شير خشك تغذيه مي كند، مي توانند از همان بدو تولد نوزاد از رژيم لاغري مخصوص خود پيروي كنند.

منبع: dietplanner.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۵:۴۷ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز

رژيم كتوژنيك و رژيم اتكينز دو نوع رژيم غذايي متفاوت هستند، اگرچه مشابهت‌ هايي نيز دارند. در ادامه به تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز مي پردازيم.

طيف كربوهيدرات
تفاوت اصلي رژيم كتوژنيك و اتكينز در ميزان كربوهيدرات مصرفي است. در رژيم كتوژنيك، مصرف كربوهيدرات به حداقل ممكن محدود مي‌ شود تا بدن به حالت كتوز وارد شود. در اين حالت، بدن چربي ‌ها را به عنوان منبع اصلي انرژي استفاده مي‌ كند. در رژيم اتكينز نيز مصرف كربوهيدرات محدود مي‌ شود، اما به طور كلي مصرف كربوهيدرات در اين رژيم بيشتر از رژيم كتوژنيك است.

ميزان چربي
مقدار چربي مصرفي از ديگر مورد هاي تفاوت در رژيم كتوژنيك و اتكينز مي باشد. در رژيم كتوژنيك، مصرف چربي ‌ها به عنوان منبع اصلي انرژي تشويق مي ‌شود. اين رژيم شامل مواد غذاييي مانند روغن‌ ها، آووكادو و ماهيچه ‌هاي چرب است. در رژيم اتكينز نيز چربي ‌ها مجاز هستند، اما ممكن است محدوديت‌ هايي در مصرف چربي داشته باشد.

پروتئين
از ديگر تفاوت رژيم كنوژنيك و اتكينز پروتئين مي باشد. رژيم كتوژنيك و رژيم اتكينز هر دو از مصرف مقدار مناسبي پروتئين حمايت مي ‌كنند. با اين حال، در رژيم اتكينز ممكن است مصرف پروتئين بيشتري نسبت به رژيم كتوژنيك باشد.

مراحل
از ديگر تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز در مراحل شان مي باشد. رژيم اتكينز چهار مرحله دارد كه به تدريج ميزان كربوهيدرات مصرفي را افزايش مي ‌دهد و رژيم كتوژنيك به صورت مداوم در حالت كتوز است.

هدف
 ديگر تفاوت رژيم كتوژنيك و اتكينز نوع هدف شان مي باشد. هدف اصلي رژيم كتوژنيك دستيابي به حالت كتوز و افزايش سوخت قابل انعطاف در بدن است. در مقابل، رژيم اتكينز بر تناسب اندام، كاهش وزن و بهبود سلامت عمومي تمركز دارد. مهم است براي هر نوع رژيم غذايي قبل از شروع به آن مشورت كرده و با يك متخصص تغذيه صحبت كنيد. همچنين هرگونه تغيير در رژيم غذايي بايد با پزشك يا متخصص تغذيه مورد تأييد قرار گيرد.

در رژيم كتوژنيك، مصرف كربوهيدرات به حداقل ممكن محدود مي ‌شود تا بدن وارد حالت كتوز شود. معمولاً در اين رژيم، مصرف روزانه كربوهيدرات به حدود 20-50 گرم محدود مي ‌شود. اين مقدار كربوهيدرات به صورت كلي بسيار كمتر از ميزان مصرف روزانه معمول در جامعه است. در رژيم اتكينز نيز مصرف كربوهيدرات محدود مي‌ شود، اما ميزان مجاز كربوهيدرات در اين رژيم مراحل مختلفي دارد.

در مرحله اول رژيم آتكينز (مرحله كتوز)، مصرف روزانه كربوهيدرات به حدود 20-25 گرم محدود مي ‌شود. در مراحل بعدي، ميزان مجاز كربوهيدرات به تدريج افزايش مي ‌يابد و معمولاً در حدود 50-100 گرم قرار مي ‌گيرد.

منبع: dietplanner.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۵:۰۱ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

انواع قرص لاغري را بشناسيم + مزاياي انواع قرص هاي لاغري

از آنجايي كه امروز لاغري و تناسب اندام به يكي از بزرگترين دغدغه هاي افراد تبديل شده است، افراد براي رسيدن به آن از روش هاي مختلفي مانند انواع رژيم هاي لاغري، ورزش هاي سخت، عمل هاي لاغري و حتي قرص هاي كاهش وزن استفاده مي كنند. ما در اين مقاله قصد داريم تا درباره قرص هاي لاغري اطلاعاتي در اختيارتان قرار دهيم.

قرص لاغري چگونه باعث كاهش وزن مي شود؟
قرص لاغري يا همان قرص چربي سوز نوعي دارو محسوب مي شود كه بر روي ميزان اشتها تاثيرگذار است. از همين رو مصرف اين قرص ها موجب كاهش اشتها و ميل فرد به غذا خوردن مي شود. كاهش غذاي دريافتي فرد باعث مي شود بدن براي تامين انرژي به سراغ چربي هاي ذخيره شده در بدن برود و آن ها را بسوزاند. اين فرايند نشان دهنده چگونگي كاهش وزن توسط قرص هاي لاغري مي باشد.

بيشتر بخوانيد: كالري چيست؟

انواع قرص لاغري
قرص هاي كاهش وزن انواع مختلفي دارند كه با وجود شباهت عملكردشان، تفاوت هايي نيز با يكديگر دارند كه در ادامه به معرفي آنها مي پردازيم:

قرص لاغري كاهش اشتها
اين قرص لاغري با فيبر ساخته شده اند و با افزايش احساس سيري و كاهش اشتها، باعث لاغري در فرد مي شوند. براي كساني كه نمي دانند فيبر چيست بايد گفته كه فيبر نوعي كربوهيدرات است كه در بدن هضم نمي شود و مصرف آن باعث سيري بيشتر و طولاني مدت تري در فرد مي شود.

قرص لاغري چربي سوز
اين قرص همانطور كه از نامشان پيداست، باعث چربي سوزي مي شوند. اثر گذاري اين قرص ها به اين صورت است كه در طي روند طبيعي هضم غذا در سيستم گوارشي، مواد غذايي در روده كوچك جذب مي شوند. در اين مرحله، قرص چربي سوز وارد عمل شده و با تاثيرگذاري بر روي سيستم گوارش بدن از جذب چربي ها جلوگيري مي كند.

قرص كاهش وزن افزايش دهنده متابوليسم بدن
اين نوع از قرص هاي لاغري با افزايش متابوليسم بدن و همچنين افزايش دماي بدن موجب مي شوند چربي سوزي در بدن سرعت گرفته و بيشتر شود. معمولاً اين قرص ها بر اساس كافئين تهيه مي شوند؛ چرا كه كافئين داراي اثرات فراوان چربي سوزي است.

قرص هاي چربي سوز چه مزايايي دارند؟
قرص هاي كاهش وزن به صورت مستقيم بر روي سلامت افراد تاثيرگذار هستند. پس بهتر است قرص هايي كه تائيديه سازمان غذا و دارو دارند را مصرف كرد. اين قرص مزايايي دارند كه شامل موارد زير مي شوند:

·         سركوب اشتها

·         افزايش متابوليسم بدن

منبع: weightlossurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۵:۰۰ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

رژيم بارداري اصولي چه ويژگي هايي دارد؟

آيا در دوره حساس بارداري قرار داريد؟ آيا در مورد رژيم بارداري چيزي مي دانيد؟ ابتدا به شما تبريك مي گوييم و دوران طلايي بارداري را برايتان آرزو مي كنيم. حتماً مي دانيد كه در اين دوره رژيم غذايي شما از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه بر سلامتي خودتان و رشد جنين تاثير مستقيم دارد. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد تا به شما اطلاعات دقيقي از رژيم دوران بارداري ارائه دهيم.

ويژگي هاي يك رژيم بارداري اصولي
داشتن يك رژيم غذايي مقوي و اصولي بخش مهمي از سبك زندگي سالم است كه در دوران بارداري اهميت آن چند برابر مي شود. در اين دوران نيازي نيست به خودتان سخت بگيريد و خود را محدود كنيد بلكه مهم است كه در برنامه روزانه خود انواع غذاها را داشته باشيد تا مواد مغذي و معدني لازم را به بدن خود و جنين برسانيد.

بهترين روش براي دريافت مواد مغذي اين است كه مواد غذايي سالم و خوراكي هاي مقوي ميل كنيد اما در دوراني كه باردار هستيد شايد پزشكتان صلاح بداند برايتان مكمل هاي تقويتي تجويز كنيد. در هر صورت ويژگي هاي يك رژيم بارداري اصولي به شرح زير مي باشد:

 به قدر لازم و كافي كالري داشته باشد
گرسنه شدن و افزايش اشتها بخشي از روند طبيعي دوره بارداري است كه براي برطرف كردن آن لازم نيست دو برابر روزهاي عادي غذا بخوريد بلكه بايد روزتان را با يك صبحانه كامل و مقوي شروع كرده و در طول روز هم از ميان وعده هاي سالم استفاده كنيد و به سراغ خوراكي هاي پرچرب و شيرين نرويد. اگر قبل از دوره بارداري تان در محدوده وزني سالم قرار داشتيد نياز بدنتان به كالري در دوران بارداري به شرح زير مي باشد:

·        سه ماهه اول: تقريباً بدون نياز به كالري اضافه

·        سه ماهه دوم: حدود 340 كالري اضافه در طول روز

·        سه ماهه سوم: تقريباً 450 كالري اضافه در روز

در اين دوره قطعاً افزايش وزن خواهيد داشت اما نگران نباشيد با رعايت تغذيه سالم و رژيم بارداري مناسب مي توانيد ميزان آن را كنترل كنيد.

داراي ميان وعده هاي سالم باشد
در رژيم غذايي بارداري ميان وعده براي مادر از اهميت بالايي برخوردار است. اگر در طول روز و بين وعده هاي اصلي گرسنه مي شويد به جاي مصرف ميان وعده هايي مانند بيسكوييت، شيريني، شكلات و ... كه هيچ خاصيت غذايي ندارند از خوراكي هاي زير استفاده كنيد:

·        ماست هاي ميوه هاي كم چرب و بدون قند

·        لقمه هاي كوچك پنير و گردو

·        انواع مغزها و آجيل

·        يك كاسه غلات

·        ميوه هاي تازه و سبزيجات

·        سوپ سبزيجات

·        خوراك لوبيا

حاوي مقادير زيادي مواد معدني و مغذي باشد
رژيم بارداري اصولي بايد سرشار از منابع لبني مانند شير، ماست و پنير باشد چرا كه اين مواد داراي مقادير زيادي از كلسيم و ساير مواد معدني مورد نياز مادر و جنين مي باشند.

مصرف مايعات در دوران بارداري
مصرف مايعات از بحث تغذيه بارداري جدا نيست و آب نيز بخش مهمي از تغذيه شما در اين دوران محسوب مي‌شود. لازم است ضمن مصرف غذاهاي آبكي مانند آش و سوپ و آبميوه‌ ها در طول روز چند ليوان آب بيشتر بنوشيد تا بدنتان دچار كم ‌آبي نشود. با پزشك خود در ارتباط باشيد و درباره محدود كردن مايعات داراي كافئين و شيرين كننده‌ ها از او سؤال كنيد. خاطرتان باشد كه تنها از مايعات مفيد و بي‌ ضرر استفاده كنيد، يعني مصرف الكل و ديگر مشروبات الكلي را به ‌طور كلي كنار بگذاريد.

غذاهاي مفيد و ايده آل براي مصرف در دوران بارداري
برخي از مواد غذايي مفيد كه مصرف آن در طي رژيم بارداري به شما توصيه مي شود، به شرح زير مي باشد:

سبزيجات
سبزيجات مي توانند بخش بزرگي از نياز روزانه شما و جنين تان به پتاسيم و ويتامين A را برطرف كنند. در برنامه غذايي خود حتماً هويج، اسفناج، كدو تنبل، سيب زميني شيرين، گوجه فرنگي و فلفل قرمز را بگنجانيد.

ميوه ها
با مصرف كافي ميوه هايي مانند انبه، موز، طالبي، پرتقال، گريپ فروت و آلو از دريافت پتاسيم بيشتر مطمئن شويد.

لبنيات
شير بدون چربي، ماست و شير سويا مي توانند بخش زيادي از نياز روزانه مادر و جنين را به ويتامين هاي D و A  فراهم كنند، پس از مصرف آن ها در طول رژيم بارداري غافل نشويد.

پروتئين ها
پروتئين ها در مواد غذايي مانند آجيل، نخود و لوبيا، گوشت گاو بدون چريي، گوشت بره بدون چربي، ماهي قزل آلا، ماهي ساردين و شاه ماهي يافت مي شوند. اين مواد غذايي هم چنين سرشار از اسيد هاي چرب مفيد، امگا3 و فيبر نيز هستند.

بيشتر بخوانيد: رژيم شيردهي مناسب

مواد غذايي ممنوعه در رژيم بارداري
در اين دوره قطعاً پزشكتان به شما خواهد گفت كه چه موادي مصرف كنيد تا به رشد بهتر جنين كمك كرده و موجب حفظ سطح انرژي و قواي جسماني شما شود، علاوه بر اين در اين دوره بايد مصرف برخي مواد را محدود كرده و يا به طور كامل حذف كنيد. اين مواد غذايي عبارتند از:

·        شير غير پاستوريزه و تمام غذاهايي كه با شير غير پاستوريزه تهيه مي‌شوند. از جمله محصولات لبني غير پاستوريزه مي‌توانيم به پنيرهاي نرم همچون فتا و فرسكو اشاره كنيم. در صورتي مي‌توانيد از اين نوع لبنيات مصرف كنيد كه داراي برچسب تهيه شده با شير پاستوريزه باشند

·        هات‌داگ و گوشت‌هاي فرآوري شده

·        غذاهاي دريايي خام و نيم‌ پز، تخم‌ مرغ و گوشت، سوشي تهيه شده با ماهي خام. درصورتي‌كه به غذاهاي دريايي و سوشي علاقه داريد حتماً انواع پخته‌ شده آن را انتخاب كرده و ميل كنيد.

·        غذاهاي دريايي دودي

افزايش سطح ايمني و سلامت مواد غذايي در رژيم بارداري
در ادامه مواردي را ذكر مي كنيم كه بهتر است آن ها را هنگام پخت تمام مواد غذايي در نظر داشته و رعايت كنيد:

·        تمامي محصولات غذايي خام را قبل از خوردن، برش دادن يا پختن زير آب جاري با دقت شستشو دهيد.

·        هر بار كه پخت و پز انجام داديد، حتماً تخته برش، چاقو، ميز و دستهايتان را به خوبي شستشو دهيد.

·        برخي مواد غذايي مانند گوشت گاو و مرغ را در دماي استانداردي كه براي پختشان تعريف شده بپزيد.

·        اگر ماده غذايي اي فاسد شدني است، سريعاً آن را به يخچال انتقال دهيد.

منبع: dietplanner.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۲:۵۷ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

بوتاكس چيست؟ كاربردهاي بوتاكس كدام اند؟

پيشاني و دور چشم زودتر از هر قسمت ديگري دچار چين و چروك مي شود. در جستجوي راه‌ هايي براي حفظ سلامت و نگهداري از جواني چهره و بدن، انواع تدابير جراحي و غير جراحي، درمان‌ ها و مراقبت ‌هاي متعددي وجود دارد كه يكي از روش هاي رايج از بين بردن چين و چروك هاي اين نواحي تزريق بوتاكس است. در واقع اين روش به رفع خطوط اخم، پيشاني و خطوط پنجه كلاغي دور چشم كمك مي كند.

كاربردهاي متفاوت بوتاكس براي صورت
تزريق بوتاكس در واقع براي اهداف زير انجام مي شود:

·         كنترل اسپاسم ماهيچه ها

·         درمان تعريق شديد زير بغل، دست و پاها

·         رفع چين و چروك صورت

·         مقابله با جوش هاي پوستي

·         مدل سازي صورت

در اين مطلب مي خواهيم به سومين كاربرد بوتاكس يعني رفع چين و چروك و كاربري زيبايي آن اشاره كنيم. بوتاكس آرايشي حاوي نوعي سم به نام بوتولينوم نوع  A، سديم كلرايد و آلبومين انساني است.

طريقه تزريق بوتاكس
در اين روش متخصص زيبايي با تزريق ماده بوتاكس به ناحيه موردنظر، ماهيچه هاي اين بخش را بي حس و فلج مي كند و به مرور اين ماده توسط ماهيچه ها و عضلات پيشاني جذب مي شود و تا مدتي از انقباض ماهيچه ها و ايجاد چين و چروك در اين ناحيه جلوگيري مي كند.

مراحل تزريق بوتاكس به شرح زير است:

·         ناحيه اي كه قرار است تزريق در آن انجام شود به طور كامل تميز و استريل مي شود. همچنين در صورت نياز، ممكن است ناحيه با پماد بي حسي موضعي، بي حس شود. (البته درد تزريق بوتاكس بسيار جزئي و قابل تحمل است؛ بنابراين در اكثر مواقع نيازي به بي حس كردن ناحيه نيست.)

·         پزشك حجم مشخصي از ماده بوتاكس را با يك سرنگ بسيار ظريف به نقاط لازم تزريق مي كند.

·         بعد از تزريق بوتاكس و به منظور كاهش خطر كبودي، پزشك به شما قرار دادن كمپرس يخ را بر روي صورت پيشنهاد مي كند.

بيشتر بخوانيد: تفاوت فيلر و بوتاكس چيست؟

تزريق بوتاكس چه عوارضي دارد؟
هر روش درماني و زيبايي در كنار مزايايي كه دارد معايب خاص خود را نيز دارد. از جمله عوارض احتمالي اين روش عبارتند از:

·         در صورت تزريق دوز بيشتر از حد استاندارد ممكن است عوارضي مثل سنگيني يا افتادگي در ناحيه تزريق مشاهده شود. مانند افتادگي پلك، ابرو و همچنين افتادگي لب.

·         التهاب، ورم و كبودي (موقت)

·         ايجاد عفونت (در موارد نادر)

·         خونريزي جزئي

·         عدم تقارن در محل تزريق (در صورت مبتدي بودن پزشك)

·         ضعف و بي خسي عضلات صورت

·         بروز مشكلات بينايي

منبع: zibaieclinic.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۱:۰۶ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)