دكتر بروكلي دكتر بروكلي .

دكتر بروكلي

ايمپلنت فوري چيست و نصب آن چه مراحلي دارد؟

ايمپلنت هاي فوري كه با نام ايمپلنت هاي يك روزه نيز شناخته مي شوند، ايمپلنت هاي دنداني هستند كه بلافاصله پس از كشيدن دندان مي توانند در جاي دندان از دست رفته قرار بگيرند. در اين روش نيازي به دوره انتظار چند ماهه براي بهبودي جاي دندان وجود ندارد و در كوتاهترين زمان ممكن جاي خالي دندان پر مي شود.

كاربردهاي رايج ايمپلنت فوري دندان
از ايمپلنت دندان يك روزه مي توان براي درمان مشكلات دنداني مختلفي استفاده كرد كه در ادامه به مهم ترين آنها اشاره مي كنيم:

·         ايمپلنت هاي فوري مي توانند جايگزين يك دندان از دست رفته شوند.

·         مي توان از ايمپلنت هاي يك روزه به عنوان جايگزيني چندين دندان از دست رفته به صورت جداگانه يا به عنوان بريج دندان يا پروتز استفاده كرد. با ايمپلنت فوري دندان عملكرد دندان ها و زيبايي آنها در كوتاه ترين زمان بهبود مي يابد.

·         در موارد كه دندان به طور كامل از دست رفته باشند، مي توان از ايمپلنت‌ هاي فوري براي جايگزين كردن همه دندان هاي از دست رفته به طور كامل استفاده كرد. اين روش تنها در يك روز مجموعه جديدي و يك دست از دندان هاي يك فك يا هر دو فك را در اختيار بيماران قرار مي دهد.

مراحل نصب ايمپلنت فوري دندان
براي نصب ايمپلنت فوري دندان بايد مراحل زير را طي كرد:

مشاوره ايمپلنت دندان
در اولين ويزيت، تيم دندانپزشكي سلامت دهان و دندان و سابقه پزشكي بيمار را بررسي مي كند و براي ارزيابي وضعيت استخوان فك و ساختارهاي اطراف، عكس هاي اشعه ايكس يا سي تي اسكن مي گيرد.

كشيدن دندان و كاشت پايه ايمپلنت دندان
بعد از بررسي وضعيت دهان و دندان، دندان مورد نظر كشيدن مي شود و در همان روز كاشت فوري ايمپلنت انجام مي شود. پايه ايمپلنت فوري در محل دندان خارج شده، قرار داده مي شود و به طي يك دوره به استخوان فك جوش مي خورد و محكم مي شود.

نصب تاج موقت دندان
در بيشتر موارد پس از كاشت يك تاج يا پل موقت به پايه ايمپلنت متصل مي شود. نصب اين روكش موقت باعث مي شود كه پايه ايمپلنت كاشته شده، زيبايي و عملكرد دندان را مختل نكند.

جوش خوردن پايه ايمپلنت با استخوان فك
با گذشت زمان، ايمپلنت از طريق فرآيندي به نام osseointegration با استخوان فك تركيب مي‌شود. اين فرايند پايداري و طول عمر ايمپلنت دندان را بيشتر مي كند.

قرار دادن تاج دائمي دندان
زماني كه استخوان فك با پايه ايمپلنت به طور كامل جوش خورد، وقت آن رسيده است كه تاج دائمي دندان را نصب كرد.

منبع: bestdentists.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۲:۵۴ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

ايمپلنت ديجيتال چيست و چه مزايا و معايبي دارد؟

افراد ممكن است به دلايل مختلفي مانند تصادف، ضربه خوردن و پوسيدگي دندان در حجم زياد، مجبور به كشيدن دندان هاي خود شوند. بعد از اين اتفاق، جاي خالي دندان از دست رفته مي تواند آزاردهنده باشد. در اين شرايط، مي توان با روش هاي مختلفي از جمله ايمپلنت دندان، اين جاي خالي را پر كرد. امروزه پيشرفت هاي مختلفي در علم دندانپزشكي به وجود آمده است، كه يكي از مهم ترين آنها را مي توان ايمپلنت ديجيتال معرفي كرد.

ايمپلنت ديجيتال چيست؟
پروتز ايمپلنت دنداني با كاشت يك پايه ميله اي در استخوان فك و تاج مصنوعي  بر روي آن، دندان هاي از دست رفته را جايگزين مي كنند. معمولا در روش هاي ديگر كاشت پروتز دنداني، زمان زيادي لازم است تا فرآيند آن كامل شود. اما در روش ديجيتال، كار كاشت را فقط در يك جلسه و با كمترين درد ممكن انجام مي دهند.

در واقع ايمپلنت دندان ديجيتال با به كار بردن تجهيزات پيشرفته و عكس برداري از فك و دهان و داده هاي كامپيوتري، ايمپلنت را طراحي و آماده مي كند.

ايمپلنت ديجيتال چه مزايايي دارد؟
مهم ترين مزايايي كه ايمپلنت ديجيتال دارد شامل موارد زير مي شود:

·         به دليل استفاده از ابزار ديجيتالي در عكس برداري و مدل سازي، اين روش نسبت به ساير روش ها بسيار كارآمد و سريع  است.

·         ايمپلنت ديجيتال نسبت به كاشت ايمپلنت معمولي، ماندگاري بيشتري دارد. پايه پروتزها در روش ديجيتال از جنس فسفات و كلسيم است و همين امر باعث استحكام و بيشتر بودن عمر ايمپلنت دندان مي شود.

·         انجام يك روزه و بدون دردسر؛ از مهم ترين و برجسته ترين ويژگي كاشت پروتز ديجيتالي همين كوتاه بودن مدت انجام آن است.

·         وجود يك ريشه پيچ مانند مانع از بين رفتن استخوان در ناحيه‌ اي مي شود كه دندان در آن كشيده شده است. به همين دليل اين ايمپلنت از تحليل رفتن استخوان فك جلوگيري مي كند.

معايب ايمپلنت ديجيتال كدام اند؟
اين درمان مانند هر روش ديگري، علاوه بر مزايايي كه دارد معايبي نيز شامل حال بيمار مي كند؛ مانند:

توسط بيمه تكميلي پوشش داده نمي شود؛ همين امر باعث مي شود كه گران تر از باقي درمان هاي دندانپزشكي شود.

هزينه بالاي آن؛ به دليل لزوم وجود كادر مجرب، استفاده از مواد مرغوب و گران قيمت و طراحي ظريفي كه صورت مي گيرد، هزينه ايمپلنت دندان به روش ديجيتالي از روش هاي ديگر گران تر است.

لزوم وجود تراكم استخواني؛ اگر استخوان اطراف ناحيه اي كه دندان آن از دست رفته است به اندازه كافي متراكم نباشد، نياز به پيوند استخوان دارد.

منبع: implantdr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۷:۰۳ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

با انواع مختلف رژيم لاغري سريع آشنا شويد و بهترين را انتخاب كنيد.

لاغري سريع بدون استفاده از رژيم هاي لاغري بر پايه دو اصل است:

1.      بنا بر دلايل ژنتيكي بدن شخص باعث تجمع چربي در نقاط مختلف بدن نمي شود

2.      مغز و تفكر انسان قابليت هايي باور نكردني دارند.

پزشكان و متخصصان تغذيه در قدم اول به بيماران خود يك رژيم لاغري اصولي را پيشنهاد مي كنند. اما برخي افراد به دنبال رژيم  لاغري سريع رايگان هستند. بنابر اين در ادامه با 2 نمونه از رژيم هاي لاغري سريع آشنا مي شويد و مي توانيد بهترين آنها را انتخاب كنيد.

رژيم لاغري سريع و موثر
رژيم هاي غذايي با كنترل مواد غذايي مصرف شده، باعث لاغري سريع مي‌شوند. تا كنون هشت رژيم غذايي كارآمدي خود را ثابت كرده و باعث كاهش وزن و خصوصا تجمع چربي در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامي اين هشت رژيم به ترتيب: پالئو، وگان، كم كربو، دوكان، كم چرب، اتكينز، اچ سي جي و زون بوده كه هر يك مزايا و معايب خود را دارند. اين رژيم‌ها را بررسي كنيد تا ببينيد كدام يك با شرايط شما همخواني داشته و براي شما بهتر است. يادتان باشد كه رژيم لاغري سريع تنها در صورتي مفيد است كه بتوانيد بعد از آن، وزن خود را حفظ كنيد.

رژيم پالئو
بسياري از كارشناسان معتقدند كه بهترين روش زندگي براي حفظ سلامتي و افزايش طول عمر، دنبال كردن رژيم غذايي اجداد و نياكان غارنشين است. آنهايي كه غذاي خود را فقط از طريق شكار كردن به دست مي‌آورند و صد البته در اين راه، انرژي زيادي نيز مصرف مي‌كردند. در لاغري سريع با رژيم پالئو بايد از غذاهاي فرآوري شده و تراريخته اجتناب كرد و مصرف لبنيات نيز به حداقل برسد.

در رژيم لاغري پالئو از مصرف غلات و لبنيات اجتناب شده و به جاي آن، غذاهاي مقوي و پروتئين دار، سبزيجات و ميوه‌ها و دانه‌هاي مغذي مصرف مي‌شود. طبيعتا با گذشت صدها و شايد هزاران سال از قرار گرفتن لبنيات در رژيم غذايي انسان، حذف كامل آن منطقي نبوده و باعث ايجاد بعضي كمبودها در بدن شود. با اين حال، اين رژيم غذايي تاثيرگذاري خود در لاغري سريع را اثبات كرده است.

رژيم وگان يا گياه خواري
هدف اصلي رژيم غذايي وگان يا همان رژيم لاغري گياهخواري كمك به لاغري نبوده است، بلكه بيشتر يك نوع منش و تفكر براي حفظ محيط زيست و جلوگيري از كشتن حيوانات است. بنابراين، رژيم وگن بيشتر منش و تفكري است كه افراد وگان (گياه خوار)، دنبال مي‌كنند. همانطور كه از اسم اين رژيم لاغري سريع (گياه خواري) مشخص است، مصرف هرگونه گوشت يا فرآوردهاي گوشتي در آن ممنوع است. اين رژيم دقيقا بر خلاف پالئو بوده و نه تنها گوشت و فرآورده‌هاي گوشتي در آن ممنوع است، بلكه مشتقات حيواني همچون تخم مرغ، عسل، آب پنير، آلبومين و … نيز نبايد مصرف شوند.

در حقيقت وگانيسم دشوارترين نوع گياه‌خواري (وجترينيسم) است. براي لاغري در رژيم وگان، كالري ورودي به بدن محدود شده و تكيه بر غذاهاي فيبرداري است كه هم به دستگاه گوارش كمك مي‌كند و هم احساس سيري به فرد مي‌دهد. در عمل، لاغري سريع با اين رژيم امكان پذير نبوده، اما در بلند مدت و با حفظ اين رژيم، مي‌توان زندگي سالمتري را مشاهده نمود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۵:۰۶ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)