دكتر بروكلي دكتر بروكلي .

دكتر بروكلي

3 ويژگي مهم هنگام انتخاب جراح فك و صورت

وقتي صحبت از جراحي هاي پيچيده دهان و صورت مي شود، براي يافتن بهترين دكتر بايد به تخصص و مهارت هاي جراح فك و صورت اهميت زيادي داد. جراحان فك و صورت متخصصاني هستند كه دوره هاي تخصصي و آموزش گسترده اي در درمان بيماري ها و آسيب هاي موثر بر دهان، فك و صورت را گذرانده باشند. اگر به جراحي اصلاحي فك، بازسازي تروماي صورت يا كاشت ايمپلنت دندان نياز داشته باشيد، بايد به اين نكته توجه كنيد كه انتخاب بهترين جراح فك و صورت در تهران، براي اطمينان از نتايج مطلوب بسيار مهم است.

ليست بهترين جراح فك و صورت در تهران
نام جراح 
آدرس
شماره تماس
دكتر وحيد دهقان
جردن، نلسون ماندلا، خيابان قباديان غربي، پلاك ۸
۰۲۱۷۹۶۵۸۰۰۰
دكتر مجيد بشكار   
تهران، سعادت آباد، ميدان كاج، مجتمع سروستان، طبقه سوم، واحد ۳۰۴        
۰۲۱۲۶۷۶۲۵۴۲
دكتر فرزاد آغداشي
تهران، تقاطع ميرداماد و جردن، پلاك ۴۰۸، ساختمان باران، واحد۱۱          
۰۲۱۸۸۷۷۷۶۹۰
دكتر فهيمه اخلاقي 
تهران، تجريش، خيابان شريعتي، روبروي خيابان كلاهدوز، روبروي امامزاده، ساختمان سبز ۲     
  ۰۲۱۲۲۶۱۷۵۹۷
دكتر هومن هوشنگي           
تهران، زعفرانيه، مقدس اردبيلي، بين خيابان فلاح و بسيان، پلاك ۱۴، واحد ۱۶       
۰۲۱۲۲۶۶۱۳۵۶
 

ويژگي هاي بهترين جراح فك و صورت
تجربه و تخصص آن ها
به دنبال يك جراح فك و صورت با تجربه باشيد. جراحان با تجربه با طيف وسيعي از مشكلات مواجه شده اند و براي رسيدگي به موقعيت هاي پيچيده، تجربه كافي دارند. علاوه بر اين در نظر بگيريد كه آيا جراح در زمينه خاصي از جراحي فك و صورت مانند جراحي ارتوگناتيك، تروماي صورت يا ايمپلنت دندان تخصص دارد يا خير. زيرا اين نشان دهنده تعهد و تخصص وي در آن زمينه خاص است.

رضايت و نظرات مثبت
خواندن نظرات و توصيفات بيمار مي تواند اطلاعات ارزشمندي در مورد كيفيت مراقبت ارائه شده توسط جراح فك و صورت ارائه دهد. به دنبال بررسي‌ هايي باشيد كه تجربيات مثبت، نتايج موفقيت‌ آميز و حرفه‌ اي بودن جراح در درمان را برجسته مي‌ كنند. وب سايت هايي مانند Healthgrades، RateMDs و بررسي هاي گوگل مي توانند منابع مفيدي باشند.

بررسي گواهينامه و اعتبار بورد
هنگام انتخاب جراح فك و صورت، تأييد گواهينامه بورد و اعتبار آنها ضروري است. گواهي هيئت مديره نشان مي دهد كه جراح استانداردهاي دقيق آموزش و تخصص را در اين زمينه رعايت كرده است.

علاوه بر اين بررسي كنيد كه آيا جراح در سازمان هاي معتبري مانند انجمن جراحان دهان و فك و صورت آمريكا (AAOMS) يا كالج سلطنتي جراحان عضويت دارد يا خير.

منبع: bestdentists.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۵:۳۲ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

در طول مشاوره ارتودنسي درباره چه موضوعاتي بايد صحبت كرد؟

اولين قدم براي دست پيدا كردن به لبخندي سالم و زيبا، مشاوره ارتودنسي است. اين جلسه فرصتي براي كانديد درمان ارتودنسي است تا با متخصص ارتودنسي ملاقات كرده، در مورد مشكلات خود صحبت كند و با روش هاي درماني مختلف آشنا شود. توصيه مي كنيم كه تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد تا آگاه شويد كه در جلسه مشاوره ارتودنسي بهتر است درباره چه موضوعاتي صحبت كنيد.

مشاوره ارتودنسي چيست؟
مشاوره ارتودنسي دندان يك جلسه رسمي بين بيمار و متخصص ارتودنسي است كه هدف از آن، ارزيابي وضعيت دنداني افراد، بحث در مورد گزينه هاي درماني و تعيين يك روش درماني خاص بين انواع ارتودنسي دندان است. اين مرحله در حقيقت پايه اي براي داشتن يك درمان موفق است كه در آن تمام جنبه هاي سلامت دهان و دندان و اهداف فرد در نظر گرفته مي شود.

در طول مشاوره ارتودنسي درباره چه چيزهايي بايد بحث كرد؟
مشاوره معمولا در طي يك جلسه يك تا دو ساعته انجام مي شود و معمولا متخصص ارتودنسي و فرد مراجعه كننده در طول مشاوره بايد در مورد مسائل زير صحبت كنند:

معاينه دندان بيمار و بررسي تاريخچه دندان وي
متخصص ارتودنسي دندان با بحث در مورد تاريخچه دندانپزشكي فرد از جمله درمان هاي دندانپزشكي گذشته، هرگونه مسائل نگران كننده، مشكلات مربوط به دندان ها از بيمار سوال مي پرسد. سپس يك معاينه كلي را انجام مي دهد كه ممكن است شامل عكس برداري با اشعه ايكس، راديوگرافي و … باشد.

معرفي روش هاي مختلف ارتودنسي
متخصص ارتودنسي در جلسه مشاوره ارتودنسي گزينه هاي درماني مختلف موجود، مزايا و معايب احتمالي آنها را توضيح مي دهد و با در نظر گرفتن عواملي مانند سن، شدت مشكلات دنداني و علاقه شخصي، مناسب ترين روش را انتخاب مي كند.

بحث در مورد اهداف درمان
فرد در اين جلسه اين فرصت را دارد تا نگراني ها، مشكلات و اهداف خود را در مورد ظاهر دندان و سلامت دهان توضيح دهد. اين توضيحات به ارتودنتيست كمك مي كند تا انتظارات فرد را درك كند و با توجه به آن ها يك برنامه درماني مناسب ارائه دهد.

صحبت درباره هزينه ارتودنسي و بيمه
متخصص ارتودنسي درباره هزينه ارتودنسي مرتبط با روش درماني توصيه شده توضيحاتي ارائه مي دهد و در مورد پوشش بيمه، گزينه هاي پرداخت و هرگونه برنامه كمك مالي موجود بحث خواهد كرد.

عوارض بي توجهي به جلسه مشاوره
در صورتي كه دندانپزشك بدون برگزاري جلسه مشاوره و بدون توجه به مشكلات فرد ارتودنسي را انجام دهد، احتمال نرسيدن به نتيجه مناسب و عدم موفقيت در درمان ارتودنسي بيشتر مي شود و باعث بروز مشكلات ديگري نيز خواهد شد.

منبع: implantdr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۳:۴۰ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

پرخوري عصبي چيست و چه علائمي دارد؟

در حين فشارهاي عصبي برخي از افراد براي آرامش خود به غذا خوردن روي مي ‌آورند. پرخوري عصبي زماني ايجاد مي‌ شود كه فرد تحت استرس و اضطراب يا هرگونه واكنش‌ هاي عصبي قرار گرفته است و در اين زمان ناخواسته ميل به غذا خوردن پيدا مي كند. فرد در اين حالت نمي ‌تواند در برابر خوردن مقاومت كند.

تعريف پرخوري عصبي
پرخوري عصبي (bulimia nervosa) يا بوليميا به اختلال در نحوه غذا خوردن گفته مي ‌شود كه افراد در اين حالت كنترل خود را از دست مي ‌دهند. افرادي كه به اين حالت دچار مي ‌شوند در مورد وزن و تناسب‌ اندام خود دچار وسواس‌ هايي خواهند شد. افرادي كه مقدار زيادي غذا مي ‌خورند، ممكن است از طريق روش‌ هايي مانند استفراغ يا ورزش بيش از حد كه عموما ناسالم هستند بخواهند معده خود را پاكسازي نمايند.

افراد مبتلا به ‌طوركلي به دو دسته تقسيم مي ‌شوند:

·         پرخوري عصبي جبران شونده: اين افراد به صورت منظم خود را مجبور به استفراغ يا استفاده از مسهل ها و غيره خواهند كرد.

·         پرخوري عصبي بدون جبران: در اين حالت فرد براي جلوگيري از افزايش وزن از انواع روش هاي لاغري مانند رژيم لاغري 3 روزه يا ورزش شديد استفاده مي كند.

چه عواملي باعث مي‌ شود كسي بخاطر فشار عصبي غذا بخورد؟
هر چيزي ممكن است، از استرس شغلي گرفته تا نگراني هاي مالي، مسائل مربوط به سلامتي و مشكلات مربوط به روابط، ريشه اصلي در ايجاد فشار عصبي در فرد و در نتيجه پرخوري باشد. اين موضوعي است كه هر دو جنسيت را درگير مي ‌كند. اما بر اساس مطالعات مختلف، پرخوري عصبي در زنان بيشتر از مردان رايج است. زنان براي حل اين مشكل مي توانند از بهترين رژيم لاغري زنان استفاده كنند.

علائم پرخوري عصبي شامل چه مواردي مي شود؟
علائم و نشانه ‌هاي پرخوري عصبي ممكن است شامل موارد زير باشد:

·         عدم كنترل بر روي آنچه كه مي‌ خوريد، به طوري كه فرد نمي‌ تواند جلوي خود را بگيرد.

·         ايجاد استفراغ عمدي يا ورزش بي ‌رويه براي جلوگيري از افزايش وزن.

·         استفاده بيش از اندازه از داروهاي برطرف كننده يبوست، ادرارآور يا تنقيه بعد از غذا خوردن.

·         كالري دريافتي خود را محدود كرده و يا از خوردن برخي از غذا ها خودداري كرده، البته اين كار از روي حس گناه است.

·         از مكمل‌ هاي رژيمي يا داروهاي گياهي براي كاهش وزن بيش از اندازه استفاده مي شود.

·         ادامه خوردن در دوره پرخوري نسبت به يك وعده غذايي عادي يا ميان وعده.

·         نسبت به وزن و اندام حساسيت ايجاد شده و ترس از چاقي در فرد ايجاد مي شود.

·         پرخوري با حجم بالا در يك وعده

منبع: foodonly.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۸:۲۰ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

رژيم دش و تاثير آن در لاغري افراد + مزايا و معايب اين رژيم

رژيم دش يك برنامه غذايي مناسب براي افرادي است كه فشار خون بالايي دارند، زيرا گرفتن اين رژيم باعث پايين آمدن فشار خون مي شود. در برنامه غذايي اين رژيم از ميوه ها، سبزيجات، لبنيات كم چرب، غلات سبوسدار، مرغ، ماهي و آجيل استفاده مي شود. تاكيد رژيم دش بر مصرف غذاهايي كه سديم كمي دارند و همينطور سرشار از پتاسيم، منيزيم و كلسيم هستند، است و مقدار نوشيدني شيرين، شيريني و گوشت قرمز در اين رژيم بسيار كم است.

غذاهاي مجاز در رژيم دش
تعداد وعده هاي مصرفي شما بسته به ميزان مالري كه بايد دريافت كنيد دارد. در ادامه به معرفي مواد غذايي كه 2000 كالري در هر وعده دارند، مي پردازيم:

·         سبزيجات 5-4 وعده در روز

·         غلات 8-6 وعده در روز

·         ميوه ها 5-4 وعده در روز

·         لبنيات 3-2 بار در روز

·         مرغ، ماهي و گوشت بدون چربي 6 وعده در روز يا كمتر

·         آجيل، دانه ها و حبوبات 5-4 وعده در هفته

·         چربي و روغن 3-2 وعده در روز

·         شيريني جات و قند هاي اضافه شده 5 وعده كمتر در هفته

مزاياي رژيم دش
اين رژيم علاوه بر پايين آوردن فشار خون، از ابتلا به سرطان هم جلوگيري مي كند. با اين حال اين رژيم تاثير چشمگيري در لاغري و كاهش وزن ندارد و بيشتر براي سلامتي و كاهش فشار خون مفيد است. مزاياي اين رژيم شامل موارد زير مي شود:

كاهش فشار خون

كاهش كمي كاهش وزن

بيشتر بخوانيد: غذاهاي كم كالري

رژيم دش چه معايبي دارد؟
دشواري در تعهد به اين رژيم: گرفتن رژيم دش براي افرادي كه از رژيم غذايي معمولي استفاده مي كنند، مقداري سخت است. اين رژيم توصيه مي كند كه ميزان نمك دريافتي خود در روز را از 2300 ميلي گرم به 1500 ميلي گرم كاهش دهيد.

شمارش دائم كالري مواد غذايي: در رژيم دش شما دائما بايد حواستان به مواد غذايي كه مي خوريد باشد. چون در اين رژيم ميزان شمارش كالري وجود ندارد.

عدم كاهش وزن با اين رژيم: همانطور كه قبلا به آن اشاره كرديم، رژيم دش در لاغري و كاهش وزن تاثيري زيادي ندارد.

سازگار نبودن اين رژيم با همه افراد: متخصصان و كارشناسان بر اين باورند كه كساني كه به بيماري كليوي و كبدي مبتلا هستند، از گرفتن اين رژيم خودداري مي كنند. علاوه بر اينها كساني كه به نارسايي شديد قلبي و ديابت شديد مبتلا هستند، اگر قصد گرفتن اين رژيم را دارند بايد در رژيم خود تغييراتي ايجاد كنند.

منبع: dietplanner.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۷:۴۵ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

علت سيخ شدن ابرو بعد از كاشت چيست؟

يكي از رايج ترين روش هاي پرپشت كردن ابروها، كاشت ابرو است كه براي افرادي كه ابروهاي نازك، كم پشت و نافرم دارند، گزينه بشيار مناسبي است. گاهي بعد از انجام اين عمل پرطرفدار زيبايي افراد با سيخ شدن ابروهايشان مواجه مي شوند، اما علت آن چيست؟! در حقيقت سيخ شدن ابرو بعد از كاشت، طبيعي نيست و ممكن است نشانه اي از عوارض كاشت ابرو و يا مشكلات خاصي باشد. در ادامه مقاله به مهم ترين علل اين اتفاق مي پردازيم.

سيخ شدن ابرو بعد از كاشت به چه علتي رخ مي دهد؟
به طور كلي، علت سيخ شدن ابرو بعد از كاشت چندين مورد مي باشد كه به شرح زير مي باشند:

استفاده از مواد نامناسب
در عمل كاشت ابرو استفاده از ابزارها و مواد مصنوعي بي كيفيت و نامرغوب مي‌ تواند بر نتيجه نهايي تاثير منفي داشته باشد. اين مواد موجب تحريك بيش از حد بافت هاي پوستي و بافت زيرين شده و سبب سيخ شدن ابرو مي شوند.

عدم تخصص و مهارت كافي پزشك
تكنيك و كيفيت كاشت ابرو، يكي از موارد بسيار مهمي است كه قبل از كاشت بايد آن را به خوبي بررسي كرد. اگر پزشك متبحري عمل را انجام ندهد، مكن است در جهت، فاصله، زاويه و عمق كاشت ابروها اشتباه كند. اين خطاها باعث مي شود كه موهاي كاشته شده به صورت تيز تيز، سيخ شده و يا نامرتب بيرون بزند.  

جنس پوست و مو
جنس پوست و موي فرد، يكي از عوامل تاثيرگذار بر خواب طبيعي و خروج موهاي كاشته شده است. پوست ها جنس هاي مختلف خشك، چرب و يا حساس دارند كه باعث محدود شدن خروج و رشد مناسب مو مي‌ شوند. علاوه بر اين، موهاي ظريف خروج و خواب بهتري دارند ولي تراكم كمتري نشان مي دهند. در حالي كه موهاي ضخيم تر، تركمشان بيشتر بوده ولي خواب و خروج زمخت تري خواهند داشت.

بيشتر بخوانيد: ريزش ابرو بعد از كاشت

عدم تطابق جنس موهاي كاشته شده با جنس موي طبيعي
در برخي موارد، جنس و ضخامت موهاي كاشته شده با موهاي طبيعي فرد متفاوت است. به عنوان مثال، موهاي كاشت شده ضخيم‌ تر، فر‌تر، صاف‌ تر و يا پر رنگ تر باشند. در اين صورت، ممكن است جهت رشد و خواب موهاي كاشته شده و موهاي طبيعي فرق داشته باشد. همين اتفاق، باعث سيخ شدن ابرو بعد از كاشت مي شود.  

عدم رعايت مراقبت هاي لازم در دوران نقاهت
توصيه هايي كه پزشك متخصص بعد از كاشت ابرو ميكند را بايد به دقت رعايت كرد تا ناحيه عمل شده بهبود پيدا كرده و مشكلات و عوارض جانبي اي پيش نيايد.

منبع: zibaieclinic.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۸:۴۴ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

با ميني باي پس معده چقدر وزن كم مي كنيم؟

از آنجايي كه عمل اسليو معده و باي پس معده، رايج ترين جراحي هاي لاغري هستند، اكثر افراد اطلاعات خوبي درباره اين عمل هاي لاغري دارند و از ديگر جراحي هاي لاغري و لاپاراسكوپي بي اطلاع هستند. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با عمل ميني باي پس معده آشنا كنيم.

ميني باي پي چيست؟
عمل ميني باي پس معده از تركيب 2 روش اسليو معده و باي پس معده به وجود مي آيد. اين جراحي، از عمل باي پس معده ايمن تر و كم تهاجم تر و از عمل اسليو معده تهاجمي تر است. در اين عمل كاهش وزن، معده به دو قسمت كوچك و بزرگ تقسيم مي شود. مانند عمل باي پس كلاسيك، بعد از اين كار قسمتي از معده را دور مي زنند؛ با اين تفاوت كه معده كوچك را كشيده تر مي كنند مانند عمل اسليو.

در عمل اسليو قسمت زيادي از معده برداشته مي شود، اما در عمل ميني باي پس هيچ قسمتي از معده برداشته نمي شود. در اين عمل جراحي، معده و روده كوچك را در يك قسمت به هم متصل كرده؛ بر خلاف عمل باي پس نرمال. باي پس تك آناستوموزي، نامي است كه اين عمل  با آن شناخته مي شود. در اين عمل به دليل محدود شدن حجم معده، باعث مي شود معده ديرتر خالي شود و به همين دليل فرد بيشتر احساس سيري كند.

آيا جراحي ميني باي پس معده برگشت پذير است؟
در پاسخ به اين سوال بايد گفته بله. اگر به هر دليلي جراحي موفقيت آميز نباشد و يا شخص از انجام آن شده باشد، مي توان آن را به حالت اوليه برگرداند. در عمل ميني باي پس معده، قسمت مياني روده كوچك به قسمت انتهايي معده جديد با يك آناستوموز وصل مي شود. از اين رو اگر اين عمل موفقيت آميز نباشد، مي توان آن را به حالت اوليه برگرداند.

ميزان كاهش وزن با ميني باي پس معده چقدر است؟
بعد از اين جراحي لاغري، اكثر افراد به سرعت با كاهش وزن خوبي مواجه مي شوند. اين كاهش وزن بعد از سه ماه، يك سوم وزن اضافي و كاهش وزن بعد از يك سال، دو سوم تا سه چهارم وزن اضافي بدن خواهد بود. بيشتر افرادي كه تحت اين عمل لاغري قرار مي گيرند، بعد از يك تا دو سال بهترين نتيجه را از اين عمل گرفته و به بيشترين درجه از لاغري خود مي رسند.

البته بعد از اين مدت زمان، فرد دوباره مقداري به وزنش افزوده مي شود. اما هنوز نتايج بلند مدت اين عمل لاغري ديده مي شود و فرد حدود 70 درصد از وزن خود را از دست مي دهد.

منبع: weightlossurgery.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۵:۴۹ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

دندان مصنوعي تكه اي يا پارسيل + مزايا و معايب آن

در بيشتر مواقع، فرد تمامي دندان هاي خود را از دست نداده است و تنها جاي بعضي از دندان ها خالي است. در اين شرايط، دندان مصنوعي تكه اي يك راه حل محبوب و موثر براي آنها است.

انواع دندان مصنوعي تكه اي يا پارسيل
انواع مختلفي از پروتزهاي تكه اي براي رفع نيازهاي افراد وجود دارد. اين پروتزها شامل موارد زير هستند:

پروتزهاي جزئي فلزي
اين پروتزها از يك پايه يا چهارچوب فلزي ساخته شده اند كه استحكام و دوام بالايي دارند و به گونه اي طراحي شده اند كه با ساير دندان هاي طبيعي تركيب شوند. اين پروتزها را مي توان طوري تنظيم كرد كه به خوبي در دهان قرار بگيرند.

پروتزهاي تكه اي انعطاف پذير
پروتزهاي ساخته شده از مواد انعطاف پذير و سبك وزني هستند كه راحتي و زيبايي بيشتري را ارائه مي دهند. اين ها به خوبي با خطوط دهان سازگار مي شوند و نياز به گيره هاي فلزي را از بين مي برند.

پروتز پارسيل اكريليك
دندان مصنوعي تكه اي يا پارسيل اكريليكي، از تركيب رزين اكريليك و گيره هاي فلزي ساخته مي شود. اين پروتز دندان، گزينه مقرون به صرفه تري است و در صورت لزوم به راحتي قابل تنظيم يا تعمير است.

دندان مصنوعي پارسيل چه مزايايي دارد؟
پروتزهاي پارسيل مزاياي متعددي نسبت به ساير گزينه هاي دندان مصنوعي دارند كه عبارتند از:

مقرون به صرفه بودن: پروتزهاي تكه اي معمولاً در مقايسه با ايمپلنت يا بريج دندان مقرون به صرفه تر هستند و آنها را به گزينه اي مناسب براي افراد با بودجه محدود تبديل مي كند.

غير تهاجمي: فرآيند نصب پروتز پارسيل نسبتاً غير تهاجمي است و حداقل تغيير در دندان هاي موجود را شامل مي شود.

تطبيق پذيري: اين دندان مصنوعي ها را مي توان به راحتي در صورت نياز تنظيم يا اصلاح كرد و با تغييرات ساختار دهان در طول زمان سازگاري دارند.

معايب دندان مصنوعي تكه اي يا پارسيل
در حالي كه پروتز پارسيل مزاياي خاص خود را دارد، اما در برخي موارد داراري معايب زير است:

تنظيم اوليه: ممكن است مدتي طول بكشد تا فرد به دندان مصنوعي و صحبت كردن با آن عادت كند. در ابتدا ممكن است كمي ناراحتي يا درد در لثه ها وجود داشته باشد، اما اين مشكلات معمولاً با گذشت زمان و تمرين برطرف مي شوند.

نگهداري: مراقبت و نگهداري مناسب براي اطمينان از طول عمر دندان مصنوعي پارسيل ضروري است. دندان مصنوعي تكه اي يا پارسيل بايد به طور منظم تميز و به طور مناسب نگهداري شوند تا آسيب نبينند.

منبع: bestdentists.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۶:۱۰ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

ارتودنسي تك دندان به چه صورت است؟ مزايا و معايب ارتودنسي يك دندان

برخي اوقات تنها يك دندان فرد با ساير دندان ها هم تراز نيست و طرح لبخند فرد را دچار مشكل مي كند. در اين موقعيت مي توان از شاخه از ارتودنسي دندان به نام ارتودنسي تك دندان براي حل اين مشكل استفاده كرد. ساير ارتودنسي ها اغلب براي مرتب و تراز كردن چندين دندان يا همه آن ها انجام مي شود. اما ارتودنسي يك دندان امكان اصلاح هدفمند و دقيق ناهماهنگي هاي يك دندان را فراهم مي كند.

البته لازم به ذكر است كه با اينكه اين درمان براي برطرف كردن ناهنجاري هاي يك دندان است، اما بريس هاي ارتودنسي فقط بر روي يك دندان قرار نمي گيرند. بلكه بايد بر حسب فضايي كه براي جابجايي نياز دارد، بر روي دندان هاي اطراف نيز كار كرد تا فضاي لازم براي حركت و قرار گرفتن در موقعيت مناسب را داشته باشد.

مزاياي ارتودنسي يك دندان
اين روش مزاياي زيادي دارد كه در زير به چند تا از آنها اشاره مي كنيم:

·         متخصصين ارتودنسي مي توانند با تمركز بر روي يك دندان، به طور موثري ناهماهنگي هاي آن را برطرف كنند.

·         ارتودنسي هاي يك دندان يك گزينه درماني محافظه كارانه هستند كه نياز به استفاده از ارتودنسي براي همه دندان ها را زماني كه فقط يك دندان نياز به اصلاح دارد، به حداقل مي رساند.

·         اصلاح يك دندان نامرتب از طريق ارتودنسي يك دندان مي تواند به طور قابل توجهي، ظاهر كلي و تقارن لبخند را افزايش دهد.

·         مدت زمان ارتودنسي تك دندان معمولاً در مقايسه با درمان ارتودنسي همه دندان ها كوتاه‌ تر است. زيرا فقط بر روي دندان مورد نظر تمركز مي‌ كند.

عوارض ارتودنسي تك دندان
در حالي كه ارتودنسي تك دندان به طور كلي يك گزينه درماني ايمن و موثر است، اما احتمال عوارض زير نيز وجود دارد:

تحليل ريشه
در موارد نادر، ريشه هاي دندان مورد نظر ممكن است دچار تحليل شوند كه مي تواند ساختار دندان را ضعيف كند. نظارت منظم و برنامه ريزي دقيق درمان مي تواند به حداقل رساندن خطر تحليل ريشه كمك كند.

مشكلات پريودنتال
اين ارتودنسي دنداني ممكن است به حركت جزئي بافت لثه اطراف نياز داشته باشد. رعايت نكاتي مانند بهداشت دهان و دندان و همكاري نزديك بين متخصص ارتودنسي و پريودنتيست مي تواند به كاهش هرگونه عوارض جدي پريودنتال كمك كند.

محدوديت هاي درمان
ارتودنسي يك دندان ممكن است براي موارد پيچيده اي كه شامل ناهماهنگي گسترده دندان يا مسائل مربوط به بايت است، مناسب نباشد.

منبع: implantdr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۴۷:۰۲ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

مصرف ميان وعده كتويي چه فوايدي دارد؟

رژيم كتوژنيك با توجه به تاثير زيادي كه در لاغري و بهبود مشكلات مرتبط با چاقي دارد، محبوبيت زيادي در بين افراد پيدا كرده است. اما پيروز از اين رژيم به معني محروم بودن از بسياري از ميان وعده هاي خوشمزه است و به عنوان جايگزين آن، بايد از ميان وعده هاي كتويي استفاده كرد.

رژيم كتوژنيك چيست؟
رژيم كتوژنيك يك رژيم غذايي كم كربوهيدرات و پرچرب است كه بدن را مجبور مي كند تا وارد حالت كتوز يا چربي سوزي شود. در اين حالت، بدن به جاي كربوهيدرات ها از چربي براي سوخت استفاده مي كند كه در نتيجه باعث كاهش وزن مي شود. يكي از معايب رژيم كتو اين است كه انتخاب وعده هاي غذايي و اسنك ها در اين رژيم براي افراد چالش برانگيز است. به همين دليل در ادامه اين مقاله به ميان وعده مناسب در رژيم كتوژنيك مي پردازيم تا به افراد در انتخاب و تهيه يك ميان وعده متناسب با اصول كتويي كمك كنيم.

ميان وعده كتويي چيست؟
اين ميان وعده نوعي خوراكي است كه به طور خاص براي برآورده كردن نيازهاي رژيم كتو و با مواد غذايي مجاز در رژيم كتوژنيك يعني كم كربوهيدرات، با پروتئين متوسط و چربي سالم بالا تهيه مي شود. يك ميان وعده معمولي كتويي بايد با موادي مانند آجيل، دانه ها، روغن نارگيل، كره آجيل، شكلات شيرين نشده و شيرين كننده هاي طبيعي تهيه شود. اسنك مناسب با اصول رژيم كتوژنيك مي تواند به حفظ كتوز و برطرف كردن نياز افراد كمك كند.

بيشتر بخوانيد: خروج اصولي از رژيم كتو چگونه است؟

فوايد استفاده از ميان وعده كتويي
استفاده از ميان وعده هاي مناسب با اصول رژيم كتوژنيك فوايد زير را به همراه دارد:

رفع گرسنگي
اسنك كتويي به دليل داشتن چربي بالا و پروتئين متوسط، در سير كردن افراد نقش مهمي دارد. باعث مي شود كه ميل به خوردن زياد در وعده هاي اصلي در افراد كنترل شود و فرد براي مدت طولاني تري احساس سيري مي كند.

حفظ حالت كتوز و چربي سوزي
ميان وعده كم كربوهيدرات، سطح قند خون را افزايش نمي دهد و بدن را از كتوز خارج نمي كند. بدن فرد با مصرف اين ميان وعده همچنان در حالت چربي سوزي است.

افزايش سطح انرژي با ميان وعده كتويي
چربي‌ هاي سالم موجود در ميان‌ وعده هاي كتويي، منبع خوبي براي تامين انرژي هستند كه به سوخت بدن و بهبود سطح انرژي كلي در طول روز كمك مي‌ كند.

تقويت تمركز ذهني
استفاده از ميان وعده حاوي چربي سالم مي تواند به سلامت مغز و تقويت حافظه كمك كند.

منبع: foodonly.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۸:۴۳ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)

هزينه فيلر لب چقدر است؟

در دنياي امروز داشتن لب هايي حجيم و فرم گرفته، به يكي از معيارهاي زيبايي تبديل شده است. رايج ترين روشي كه براي برجسته كردن و حجيم سازي لب ها استفاده مي شود، تزريق فيلر لب است كه در ميان بانوان طرفداران زيادي پيدا كرده است. فيلرها انواع مختلفي دارند و براي قسمت هاي مختلفي به كار برده مي شود. بهترين فيلرهايي كه امروزه استفاده مي شود، بر پايه هيالورونيك اسيد است كه يك ماده طبيعي است كه در حالت عادي در بدن يافت مي شود و بعد از تزريق هم به مرور جذب بافت بدن مي شود.

هزينه فيلر لب چقدر است؟
براي تزريق فيلر به لب قيمت واحدي را نمي توان در نظر گرفت چرا كه عوامل مختلفي بر هزينه نهايي آن موثر هستند. از مهم ترين عوامل تاثيرگذار بر هزينه فيلر لب مي توانيم به موارد زير اشاره كنيم:

نوع ژل تزريقي
يكي از اصلي ترين عوامل تاثيرگذار بر هزينه فيلر لب، نوع ژل انتخابي شماست. هر چه ژل معتبرتر و برند آن معروف تر باشد، قيمت ژل بالاتر مي رود. ژل هاي تزريقي انواع مختلفي دارند كه هر كدام داراي ويژگي هاي خاصي مي باشند و ماندگاريشان متفاوت است.

ميزان فيلر تزريق شده
ميزان ژل مورد نياز براي تزريق از ديگر عوامل موثر بر هزينه فيلر لب است. طبيعي است كه ميزان ژل مورد نياز براي هر شخص متفاوت بوده و بايد توسط پزشك متخصص تعيين شود. شايان ذكر است هر چقدر مقدار ژل تزريقي افزايش پيدا كند، به مراتب هزينه تزريق آن هم بيشتر مي‌ شود.

ماندگاري فيلر
ميزان ماندگاري ژل‌ ها معمولاً بين ۶ ماه الي ۲ سال است. طبيعتاً هر چه ماندگاري ژل ‌هاي تزريقي بيشتر باشد هزينه خريد و تزريق آن ها هم بيشتر خواهد بود.

دستمزد پزشك
هزينه فيلر لب به دستمزد پزشك متخصص و خدمات ارائه شده توسط كلينيك نيز وابسته مي‌ باشد. معمولاً قبل از تزريق فيلر پزشك با فرد ملاقات كرده و موارد لازم را متذكر مي‌ شود. همچنين پوست فرد را ارزيابي كرده و بر اساس بررسي ‌هاي انجام شده، نوع ژل و ميزان دز تزريقي را تعيين مي كند. بر اساس مهارت پزشك و تجهيزات كلينيك، هزينه اين روش زيبايي متغير خواهد بود.

آيا پرداخت هزينه فيلر لب با بيمه امكانپذير است؟
در پاسخ به اين سوال بايد گرفته كه خير؛ زيار تزريق فيلر يك روش زيبايي است و هيچ كدام از بيمه هاي درماني، خدمات زيبايي مانند فيلر بيني، فيلر لب و ... را حمايت نمي كند. بنابراين هزينه فيلر لب تمام و كمال بر عهده خود مراجعه كننده است.

منبع: zibaieclinic.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۵:۵۷ توسط:shosseini موضوع: نظرات (0)